Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:07:03 GMT

کوبا مانعی بر سر راه آزادی ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۶۰۳

کوبا مانعی بر سر راه آزادی ونزوئلا

دستور سرکوب مخالفان می‌توانست به جنگ داخلی منجر شود. یگان‌های ارتش متعارف و سنتی ونزوئلا احتمالاً بر خلاف تشکیلات پلیس مخفی، شبه نظامیان و کلکتیووس‌های تحت امر کوبا، بیشتر از مخالفان حمایت می‌کردند. چنین تضادهایی یکی از تحولات نادری است که در واقع می‌تواند اوضاع را نسبت به آنچه تاکنون در ونزوئلا حاکم بوده است، وخیم‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما دقیقاً به‌همین دلیل است که در شرایط مناسب، ارتش هنوز هم می‌تواند کاملاً از عهده نابودی حکومت- هر حکومتی نه فقط حکومت مادورو- بر آید و امکان بازگشت به دموکراسی را فراهم کند. یکی از موانع اولیه در مقابل آزادی ونزوئلا، حضور کوبا در این کشور است که با منابع مالی روسیه حمایت می‌شود. اگر شبکه‌های نظامی و اطلاعاتی کوبا، ونزوئلا را ترک کنند، حکومت ونزوئلا بشدت به مشکل برخواهد خورد و احتمالاً به ایستگاه آخر خواهد رسید. همه، این واقعیت را درک می‌کنند بویژه مادورو که بسیاری بر این باورند که جایگاه کنونی اش به‌عنوان رئیس جمهوری را به مداخله کوبایی‌ها در جدال برای کسب قدرت بعد از مرگ چاوز مدیون است. وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، برای من روشن است که هاوانا، مادورو را انعطاف پذیرتر از دیگر مدعیان جانشینی چاوز قلمداد می‌کرد و گذشت زمان نیز نشان داد که این فرضیه درست بوده است./ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک تحلیلگر صهیونیستی به متلاشی شدن حکومت اسرائیل! + فیلم

مئیر جاودانفر، کارشناس اسرائیلی در یک مصاحبه تلویزیونی معتقداست که مقاومت بیش از دویست روزه حماس دو راهی سختی را برای نتانیاهو به وجود آورده است و او را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

پذیرش آتش‌بس و اعتراف به شکست یا حمله به رفح و گسست درونی اسرائیل از جمله راه‌های پیش‌روی اسرائیل و نتانیاهو است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • اعتراف یک تحلیلگر صهیونیستی به متلاشی شدن حکومت اسرائیل! + فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL