Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:40:40 GMT

پارسال طرح هادی در ۸۵ روستای ایلام اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۶۲۴۲

پارسال طرح هادی در ۸۵ روستای ایلام اجرا شد

حبیب الله محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات ملی، سیل و استانی برای اجرای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح تمامی روستاهای استان پیش بینی شد.

وی افزود: تهیه و بازنگری طرح هادی در سطح ۷۳ روستای استان نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری این تعداد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تاکید کرد: از مجموع ۶۰۷ روستای استان نزدیک به ۳۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد.

محبی با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی در ۸۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا شد، یادآور شد: در این مدت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تکمیلی مرحله سوم سیل برای اجرای طرح هادی در روستاهای ایلام اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح های هادی روستایی در سطح استان برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می شود.

در مجموع ۶۰۷ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای بیش ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.

برچسب‌ها ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اخبار کنکور بالای ۲۰ خانوار طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان