Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:46:36 GMT

آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان مطلع بود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۶۲۵۷

آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان مطلع بود

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان در عراق اطلاع داشته اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان در عراق مطلع بودند اما از نتایج آن اطلاع نیافتند.

رویترز همچنین به نقل از یک مسئول ایرانی و یک منبع منطقه‌ای ادعا کرد که مذاکراتی که پیش از این روزنامه فایننشال تایمز مدعی آن شده بود، به گشایشی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ آقای ظریف! آیا برجام جز برای بهبود معیشت مردم بود؟

رویترز به نقل از منبع منطقه‌ای خود موضوع لبنان و یمن را از جمله محورهای مورد بحث در این مذاکرات اعلام کرد.

گفتنی است که روزنامه فایننشال تایمز پیش از این مدعی شده بود که مقامات ایران و عربستان در راستای بهبود روابط، مذاکرات مستقیم انجام داده اند.

 فایننشال تایمز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شد که مقامات بلندپایه ایران و عربستان سعودی، پنج سال بعد از قطع روابط دیپلماتیک، مذاکراتی مستقیم در راستای بهبود رابطه انجام داده‌اند.

ادعا می‌شود که این دیدار طی ماه جاری میلادی در بغداد انجام شده است. تاریخ دقیق این گفتگوها ۹ آوریل (۲۰ فروردین) اعلام شده و ادعا می‌شود که نتیجه‌ای مثبت داشته است.

گفته می‌شود که یکی از موضوعات مورد بحث نیز حملات انصارالله به مواضع سعودی بوده است.

ریاست هیأت سعودی را در این مذاکرات «خالد بن علی الحمیدان» مدیرکل اداره اطلاعات عمومی برعهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

ظاهراً مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فرایند این مذاکرات ادعایی را تسهیل کرده است و اینکه او ماه گذشته در سفر به ریاض، با بن سلمان در این رابطه گفتگو کرده است.

همچنین ادعا می‌شود که مذاکرات تهران-ریاض با سرعت پیش می‌رود چرا که مذاکرات برجام با سرعت در حال حرکت به جلو است و همچنین پای حملات انصارالله به مواضع عربستان سعودی در میان است.

این در حالی است که به نوشته فایننشال تایمز، یک مقام ارشد سعودی وجود هرگونه مذاکره‌ای را تکذیب کرده و دولت‌های ایران و عراق نیز در این باره صحبتی نکرده‌اند.

از طرفی، یک مقام ارشد عراقی و یک دیپلمات خارجی، انجام این مذاکرات را تائید می‌کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ایران عربستان سعودی انگلیس بن سلمان ایالات متحده آمریکا ریاض برجام سعودی ایالات متحده آمریکا آمریکا ایران و عربستان فایننشال تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس