Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی افزود: تجربه چند سال قبل صندوق‌های با درآمد ثابت نشان داده آنهایی که در سهام سرمایه‌گذاری کرده بودند، در بلندمدت توانسته بودند سودهای بالاتری به مشتریان خود یعنی دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری بپردازند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: طبق قانونی که قبلا وجود داشته، صندوق‌های با درآمد ثابت، می‌توانستند در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند، اما پارسال به دلیل شرایط بازار صعودی و جو هیجانی بازار سرمایه، سازمان بورس به صندوق‌های با درآمد ثابت الزام کرد که سهام خود را بفروشند تا قدری از عطش تقاضا در بازار کاسته شود و آنها نیز اقدام به فروش سهام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بخشی از سهام خود را همچنان نگه داشتند.

فدایی گفت: بعد از این که بازار ریزش پیدا کرد و شاخص کل کاهش یافت، اکثر سهام ارزنده شدند و به قیمت کف رسیدند. بنابراین هیأت‌مدیره سازمان بورس تصویب کرد، صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند سهام بخرند و اجباری برای فروش سهام آنها وجود ندارد و هر فصل می‌توانند ۳ درصد از پرتفوی خود را سهام بخرند که این مصوبه از زمستان شروع شد. به گونه‌ای که در آخر فصل زمستان صندوق‌های با درآمد ثابت حدود ۸هزار میلیارد تومان سهام خریدند.

وی این را هم گفت: هر صندوق با درآمد ثابت می‌تواند تا مجموع ۱۵درصد از پرتفوی صندوق خود را به خرید سهام در بازار اختصاص دهد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در حال حاضر تعداد ۸۵ صندوق با درآمد ثابت در بازار سرمایه حضور دارند که مشخصات و آدرس این صندوق‌ها در سامانه سازمان بورس به نام فیپ ایران وجود دارد و توصیه می‌شود کسانی که تازه وارد به بازار سرمایه هستند و یا دانش کافی و وقت کافی برای رصد بازار را ندارند، از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت که مورد تأیید سازمان بورس هستند به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند.

 فدایی در مورد این که آیا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم می‌توانند در سهام و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استانی ابتدا باید طبق مصوبه شورای عالی بورس مجمع تشکیل دهند. هیأت‌مدیره انتخاب کند و بعد از آن که پرتفوی نقدی تهیه کردند، می‌توانند با پرتفوی نقد در اوراق و یا سهام سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: به کسانی که در بازار سرمایه هستند و یا تازه وارد می‌شوند، توصیه می‌شود فعلا تا مشخص شدن وضعیت مذاکرات هسته‌ای و همچنین مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بهتر است در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند. زیرا این صندوق‌ها به طور میانگین در سال گذشته ۲۰ تا ۲۲درصد سود به مشتریان خود داده‌اند که این رقم بالاتر از سود شبکه بانکی است. البته در صندوق‌های مختلط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بستگی به اوضاع بازار بازدهی متفاوت است. به گونه‌ای که برخی صندوق‌ها حتی بازدهی ۵۰۰ و ۶۰۰ درصد در سال داشته‌اند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: به کسانی که دانش و تجربه کافی ندارند، توصیه می‌شود به روش غیرمستقمی و از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت در بورس سرمایه گذاری کنند و نشانی این صندوق‌ها هم در سامانه فیپ ایران به مردم معرفی شده است.

پربیننده ترین ۷میلیون ایرانی فاقد سهام عدالت در سال ۱۴۰۰سهام دریافت خواهند کرد / مجلس با هر نوع مهندسی انتخابات دفاتر استانی سهام عدالت مقابله می‌کند همه چیز درباره سهام عدالت ارزش سهام عدالت من (۲۹فروردین ماه) حرکت قطار بازار سرمایه روی ریل توسعه بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۲۸فروردین) / باز هم بیشترین خروج پول حقیقی به نام بانکی‌ها ثبت شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه صندوق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند سرمایه گذاری بازار سرمایه سازمان بورس سهام عدالت صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار