Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعد حریری در حالی که برای جلب حمایت روسیه به این کشور سفر کرده بود، همانند سایر سفرهای خارجی خود دست خالی از این کشور بازگشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، منابع آگاه از پرونده تشکیل دولت در لبنان اعلام کردند که تلاش‌های صورت گرفته برای به نتیجه رسیدن این پرونده به بن بست رسیده است؛ چراکه طرف‌های مربوطه در این زمینه همچنان درباره ساختار دولت آینده اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه اینکه تیم رئیس جمهوری هرگز نمی‌پذیرد که «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان وزرای مسیحی دولت آینده را معرفی کند.

این منابع تصریح کردند که با توجه به اختلافات سیاسی هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع دیده نمی شود و فروپاشی اوضاع سیاسی کشور همچنان بدون هیچ نظارت و کنترلی ادامه دارد.

منابع مذکور تاکید کردند که طبق شواهد تمایلی از سوی هیچ یک از طرف‌های مربوطه برای تسهیل در روند تشکیل دولت وجود ندارد.

از سوی دیگر منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که منابع روسی از مواضع سعد حریری در سفر به مسکو تعجب کردند؛ چرا که وی در دیدار با مقامات روسیه درباره همکاری‌های اقتصادی صحبت می کرد، در حالیکه هنوز یک نخست وزیر مکلف است و مشخص نیست این همکاری‌ها با چه ساز و کاری انجام خواهد شد. به عبارت دیگر روس‌ها معتقدند مواضع سعد حریری صرفاً یک طرفه بوده و جایی در روابط بین‌المللی ندارد .

مهندسی سیاسی آمریکا برای سقوط مالی لبنانلبنان| حسان دیاب امروز راهی قطر می‌شود

بر این اساس سفر اخیر حریری به مسکو نیز همانند سایر سفرهای خارجی وی که از اواخر 2020 شروع شد و تاکنون نیز ادامه دارد نتیجه خاصی در پی نداشته است.

منابع مربوطه همچنین اعلام کردند که سعد حریری قصد داشت در جریان این سفر حمایت مسکو را برای خود به دست آورد؛ اما موضع روسیه همانطور که در بیانیه رسمی این کشور درباره سفر سعد حریری آمده است تغییری نکرده و روس‌ها همچنان اصرار دارند که مداخله‌ای در امور داخلی لبنان نداشته باشند.

از سوی دیگر منابع گزارش دادند، یک هیئت روسی که حامل پیشنهاداتی در زمینه‌های انرژی و برق و بازسازی بندر بیروت است به لبنان سفر می‌کند.

درحالی که لبنانی‌ها بیش از 9 ماه است که با بحران عدم تشکیل دولت دست و پنجه نرم می کنند و بیش از 7 ماه از ماموریت «سعد حریری» برای تشکیل کابینه در این کشور گذشته، فضای سیاسی لبنان تنها منحصر به میانجیگری طرف‌های داخلی و خارجی و طرح ابتکارات بی نتیجه برای پایان دادن به اختلاف میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها

منابع روسی از انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از هدف قرار دادن انبار پهپاد‌های اوکراینی در خارکوف خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صبح امروز منطقه صنعتی اوستووو هدف قرار گرفت و به دنبال آن آمبولانس‌ها به محل حمله شتافتند.

منابع روسی از زخمی شدن دستکم ۳۰ نظامی اوکراینی در جریان حمله به خارکوف خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: در واکنش به حمله‌های نیرو‌های مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیرو‌های روسی به طور مرتب اهداف نظامی اوکراین و زیر ساخت‌های صنعتی و مراکز نظامی و ارتباطاتی را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ده‌روسی: برای بردن لورکوزن با آلگری مشورت کرده‌ام!
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد