Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@22:33:14 GMT

جریمه پوشاندن پلاک خودرو چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۶۵۹۳

جریمه پوشاندن پلاک خودرو چقدر است؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نحوه اعمال قانون رانندگانی را که اقدام به پوشش پلاک وسیله‌نقلیه خود می‌کنند، تشریح کرد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح پلیس راهور تهران بزرگ برای برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک در تهران، گفت: با توجه به محدودیتهای اعمال شده به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا، این امر موجب شده معدود رانندگانی، اقدام به تخلف پوشش و مخدوشی پلاک کنند که این اقدام آنها از دید و رصد پلیس دور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش  وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور یا سایر اقدامات بر روی پلاک، به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا می‌کنند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ 60 هزار تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل پلیس راهور در سطح معابر تهران به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربینهای نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست‌کاری و مخدوش می‌کنند یا با استفاده از کاورهای مختلف می‌پوشانند، برخورد و اعمال قانون خواهند کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن  جرم بوده و مأموران در صورت مشاهده خودروی متخلف، ضمن جلوگیری از تردد آن، رانندگان اینگونه خودروها را برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌کنند.

همه‌خانی متذکر شد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله‌نقلیه‌شان همواره باید همانند روز نخستی که پلاک را تحویل گرفتند بوده و بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون ترافیک پلیس راهور پوشش ویروس آلودگی هوا قانون جرم خودرو جریمه پوشاندن پلاک خودرو پلیس راهور تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه از مناطق ۲۲گانه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران با جدیت و قدرت اجرایی شده است.

مسعود رنجبریان افزود: این طرح به درخواست شهروندان و برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی که باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شود، اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: در این طرح عوامل انضباط شهری در مناطق ۲، ۳، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۱ با مشارکت پلیس راهور معابر را پاکسازی و رفع سد معبر می‌کنند و با وسایلی که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبله و سوبله یا رعایت نکردن مقررات حمل بار کرده اند، برخورد می‌کنند.

مسعود رنجبریان افزود: در این طرح پلیس راهور خودروی مالکان متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است