Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:26:43 GMT

اختصاص ۴۴ میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز شهر تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۰۸۴

اختصاص ۴۴ میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی، در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران با موضوع تأمین آب پایدار فضای سبز شهر تهران از محل پساب و دیگر منابع آبی تا پایان سال ۹۹، گفت: در این راستا کارگروه سه جانبه‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران تشکیل یافته و تاکنون نیز چهار جلسه مشترک در این خصوص برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌ریزی در خصوص اختصاص پساب تولید شده سال ۹۹ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به فضای سبز شهرداری تهران با میزان تقریبی ۴۴.۱ میلیون مترمکعب انجام گرفته است که در فاز اول منطقه دو شهری به دلیل وجود چاه‌های غیرمجاز شهرداری و منطقه ۵ شهری به دلیل اضطرار شهرداری تهران به عنوان مناطق تحت پوشش استفاده از پساب و مدیریت منابع آبی انتخاب شده‌اند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص پیشنهاد قیمت تمام شده یک مترمکعب پساب قابل واگذاری به فضای سبز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام و جهت تصویب به شورای شهر ارسال شده است.

تقی‌زاده خامسی اظهار کرد: جلسه ویژه‌ای در خصوص آب‌های سطحی موضوع بند دو تفاهم‌نامه که در آن مقرر شده تا سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تا پایان سال ۹۹ نسبت به ارسال گزارش و اطلاعات مرتبط با مشخصات نقاط برداشت، نحوه برداشت و میزان منابع آب به همراه سطوح آبیاری به تفکیک مناطق در وضع موجود از مجاری آب‌های سطحی اقدام کند، با شهرداری تهران برگزار شده است.

وی در پایان با اشاره به تدقیق آمار چاه‌های مجاز و غیرمجاز مناطق دو و پنج شهری تهران، گفت: در راستای عملیاتی ساختن طرح تأمین آب پایدار فضای سبز تهران از محل پساب و سایر منابع آبی، به‌منظور کاهش بهره‌برداری از منابع آبی زیرزمینی با اطلاعات تدقیق شده چاه‌های مجاز و غیرمجازی که توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران بازدید شده، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

کد خبر 5192591

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو شهرداری تهران توسعه فضای سبز قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت نفت قیمت مرغ تولید نفت بانک مرکزی ایران بورس تهران سهام عدالت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا بازگشت ارز صادراتی بورس انرژی شهرداری تهران فضای سبز شهر منابع آبی منابع آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، شهرداری منطقه ۱۳ در این‌باره اعلام کرد:‌ « با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار به اطلاع می رساند که با توجه به حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده و این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.»

ایسنا در خبری نوشت: درادامه توضیحات شهرداری آمده است: « ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی شده است.»

شهرداری در پایان نیز آورده است:‌« علامت گذاری های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام و منتشر شده است. ضمنا پس از پاکسازی محل، عملیات اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903994

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟