Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان با اشاره به اهداف مراکز نیکوکاری محله در ماه مبارک رمضان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان، بیان کرد: ثبت‌نام حامیان برای ایتام و فرزندان محسنین با تأکید بر پویش ایران مهربان، اجرای طرح مفتاح الجنه، اطعام و افطاری، تأمین سبد معیشتی و همیان مولا، ایجاد آشپزخانه در قالب رزمایش ایران همدل برای طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان، تهیه و توزیع افطاری ساده بین نیازمندان محله و دریافت حداکثری زکات فطریه و کفارات ازجمله اهداف مراکز نیکوکاری در ماه مبارک رمضان امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: به‌منظور تحقق اهداف موردنظر در مراکز نیکوکاری ستاد راهبردی ویژه ماه مبارک رمضان ایجادشده است.

وی با دعوت از مردم نوع‌دوست و خیراندیش یزدی برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ به‌منظور مشارکت نیکوکاران و پرداخت کمک‌های غیرحضوری در نظر گرفته‌شده است.

 واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

***

فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای کمیته امداد شهرستان تفت و گاریزات در سال ۹۹ تشریح شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسن وراثی، رئیس کمیته امداد شهرستان تفت بابیان اینکه رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت ازجمله برنامه‌ها و رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت شهرستان تفت در سال ۹۹ از طریق فضای مجازی، حضوری و مکاتبه‌ای (غیرحضوری) بوده است.

وی افزود: طی این مدت ۳۹۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان شامل زنان سرپرست خانوار، مادران دارای فرزند،‌ دختران و پسران مستعد ازدواج، کودکان ۴ تا ۷ سال، مستعدان اشتغال و خودکفائی، زوج‌های جوان (نوعروسان)، دانش آموزان و دانشجویان از برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی همچون بهداشت روانی، احکام و مسائل اعتقادی، بهداشت جسمی، آموزش مدیریت بحران، مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، احترام به والدین و آسیب‌های فضای مجازی بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۷۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در مسابقات قرآنی با عنوان جشنواره باران وحی با موضوعات قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی، اذان، معارفی، نقاشی، قصه‌گوئی، صنایع‌دستی و دکلمه خوانی و برنامه‌های قرآنی با موضوع محفل نور و آموزشی نماز و نهج‌البلاغه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۳۷ دانش‌آموز و دانشجو و طلبه تحت حمایت از خدمات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، بورسیه موسسه آموزشی قلم چی، عضویت در مدارس ایران همدل، خدمات کنکوری به دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند، شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت تابستان بهره‌مند شدند.

ورائی افزود: سال گذشته ۷۸ میلیون تومان در زمینه کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و تهیه لوازم‌التحریر، و تقدیر از نخبگان و استعدادهای برتر (دانش آموزان و دانشجویان) پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۳۵ میلیون تومان وام دانشجویی به هفت دانشجوی تحت حمایت مشمول اعطا شد، تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود نسبت به برقراری تعامل با ادارات و سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، حوزه علمیه خواهران ام‌ابیها، پایگاه مقاومت ریحانه النبی بخ و گاریزات و اداره گاز شهرستان اقدام کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت افزود: با پیگیری این نهاد و همکاری خیران و موسسه نیکوکاری کوثر نصرآباد ۵۰ دستگاه تبلت آموزشی تهیه و به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت اهدا شد.

وی همچنین از ارائه ۳۰۰ مورد مشاوره فردی به‌صورت حضوری، مجازی و تلفنی به جامعه هدف تحت حمایت در این مدت خبر داد و تصریح کرد: ۳۷ دوره مشاوره و راهنمایی گروهی در موضوعات مختلف نیز برای مددجویان تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، دانش آموزان دختر و پسر به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

***

رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم گفت: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سید رضا هاشمی پور هاشم‌آبادی با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا گفت: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم افزود: ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای مددجویان فاقد شغل همواره یکی از اهداف مهم این نهاد است، به همین منظور در سال ۹۹ که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده بود به ۲۲۶ نفر از مددجویان تحت حمایت وام اشتغال و خودکفایی در زمینه‌های شغلی دامداری، کشاورزی، قالی‌بافی، خدمات و صنعت پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۲۹۰ نفر از مددجویان تحت حمایت نیز سال گذشته در کلاس‌های آموزش کسب‌وکار این نهاد شرکت کردند.

هاشمی پور با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پس از تعامل با کارفرمایان سطح شهرستان در شرکت‌ها و کارخانجات مختلف این شهر مشغول به کار شدند، بیان کرد: کارفرمایان و صاحبان صنایع شهرستان می‌توانند با به‌کارگیری نیرو از بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها یزد کمیته امداد امام خمینی تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کمیته امداد امام خمینی تفت یزد کمیته امداد امام خمینی تفت اخبار کنکور نفر از مددجویان تحت حمایت رئیس کمیته امداد شهرستان کمیته امداد شهرستان تفت ماه مبارک رمضان مراکز نیکوکاری میلیون تومان دانش آموزان سال گذشته پرداخت شد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند