Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که می‌تواند دست کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان به تشریح کمبود‌ها و اقدام‌های انجام شده در راستای تأمین خدمات مختلف زیرساختی از جمله زمین، آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور پرداخت و افزود: تأمین زمین یکی از دغدغه‌های جدی و همیشگی فعالان اقتصادی به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۱۳ هکتار زمین برای فعالیت ۱۰ هزار و ۶۲۷ بنگاه اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد.


رشد ۸۲ درصدی واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد ۸۳ درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است.

به گفته رسولیان، در موضوع تأمین آب برای شهرک‌های صنعتی، کسری جدی ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای وجود دارد.

وی بیان کرد: در این زمینه، دولت قول ۴۰ درصد تخفیف قیمت آب در شهرک‌ها را داده و ابلاغ کرده که هر کجا آب حتی آب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد، شهرک‌های صنعتی نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حوزه تأمین آب و برق با وجود این‌که وزارت نیرو متولی تأمین این خدمات تا در شهرک‌های صنعتی است، اما این سازمان نیز برای مشارکت ۳۰ درصدی در تأمین آن‌ها اعلام آمادگی کرده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

رسولیان درخصوص تأمین گاز در شهرک‌های صنعتی افزود: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و همکاری شرکت ملی گاز با این سازمان بسیار خوب بوده است.

به گفته وی، همچنین با همکاری شرکت مخابرات ایران، بیش از ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور از تلفن ثابت برخوردارند و در بیش از ۴۱۵ شهرک نیز اتصال شبکه جهانی اینترنت از طریق فیبر نوری برقرار است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۹ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۳ هزار و ۶۲۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۲۴ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۲ هزار و ۹۹۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنگاه های نیمه تمام اشتغال واگذاری زمین شهرک های صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام