Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده در خصوص گفت‌وگوی ایران و عربستان گفت: نقل قول‌های متضادی در این خصوص منتشر شده، ایران همواره از گفتگو با پادشاهی سعودی استقبال کرده و آن را به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای دانسته و ادامه خواهد یافت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب‌زاده به نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین در حال برگزاری است، اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: دیروز آقای ظریف سفرش را به اندونزی آغاز کرد و امروز ملاقات‌هایشان در حال انجام است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: چهارشنبه میزبان وزیر خارجه پاکستان در تهران خواهیم بود.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگوی ایران و عربستان در بغداد اظهار داشت: ما هم این گزارش‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی منتشر شده را دیدیم. نقل قول‌های متضادی منتشر شده است. ایران همواره از گفتگو با پادشاهی سعودی استقبال کرده و آن را به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای دانسته و این ادامه خواهد یافت.

وی درباره اهداف سفر ظریف به اندونزی هم گفت: سفر ظریف در راستای گسترش مناسبات از قبل در دست اجرا بود و ظریف از دیپلماسی رمضان بهره خواهد برد.

سخنگوی وزارت خارجه سفر آیت الله رئیسی به عراق را موفق خواند و افزود: آزادی و انتقال زندانیان به ایران برای گذراندن محکومیت در زندان‌های ایران پس از این سفر صورت گرفت. زندانیانی در اقلیم کردستان است که در تلاش هستیم در چارچوب گفتگو‌های انجام شده در این سفر به ایران منتقل شود.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره نشست‌های جاری در وین نیز اظهار داشت: در مسیر درستی هستیم و پیشرفت‌هایی حاصل شده، ولی این گونه نیست که به مرحله نهایی رسیده باشیم. سعی کردیم متون خود را ارائه کنیم و از طرف مقابل خواستیم سریعا وارد مصادیق و متون مشترک بشود. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد ما بهتر می‌توانیم به نتیجه فکر کنیم. الان خیلی زود است به آن فکر کنیم. الان در مرحله‌ای هستیم که باید گفتگو‌ها در موضوعات سختی صورت بگیرد. عجله‌ای نداریم و آن چه مهم است در چارچوب فرمایشات رهبر معظم انقلاب و منافع مردم حرکت کنیم.

وی گفت: تا به امروز گفتگو‌ها در مسیر درستی حرکت کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره فهرست تحریم‌های تهیه شده در مذاکرات وین و این‌که آیا طرف‌های مقابل آن را پذیرفته‌اند نیز گفت: جزییات گفتگو‌ها در وین شاید به نوعی که فرمودید نباشد. در این‌جا نیستم که گفتگو‌ها را در فضای عمومی جلو ببریم. ایران در چارچوب کمیسیون مشترک برجام نظرات خود را به صورت قاطع در چارچوب سیاست‌های نظام بیان کرده است.

وی گفت: تا امروز به نقطه مشخصی درباره دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول نرسیده‌ایم.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره بازداشت عامل خرابکاری تروریستی اخیر در نطنز گفت: درباره ابعاد امنیتی و اطلاعاتی حادثه تروریستی نطنز اجازه دهید نهاد‌های مرجع اظهارنظر کنند. این تروریسم آشکار هسته‌ای بوده است. ایران در تمامی ابعاد خود پیگیر این موضوع خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: در وین هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نداریم. دولت آمریکا بهتر از هر کسی می‌داند ایران تمامی اقداماتش را در چارچوب پارامتر‌های برجام انجام داده و وقتی آن‌ها را متوقف می‌کند که آمریکا تمام تحریم‌ها را بردارد و ما بتوانیم راستی آزمایی کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری گفت: سفر وزیر خارجه پاکستان مهم است و روابط ما عمیق است. درباره موضوعات دوجانبه مرز سوم مشترکی در پاکستان قرار است افتتاح شود.

وی درباره غنی سازی ۶۰ درصد و واکنش‌ها به آن و همچنین اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا که گفته واشنگتن تحریم‌ها علیه تهران را برنمی‌دارد مگر این‌که از پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای اطمینان یابد که سوال خبرنگار فارس گفت: درباره غنی سازی۶۰ درصد ایران براساس نیاز‌های خود در چارچوب برجام این‌ها را انجام می‌دهد و آنچه تصمیم ایران بود در پاسخ به عملیات تروریستی در خاک ایران انجام شد و با بی عملی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی همراه بود. این بی عملی نقطه تاریک دیگری در ادعا‌های آنهاست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: آمریکا در برجام نیست و برجام را نقض کردند و هر عقل سلیمی می‌گوید که آمریا باید به تعهداتش برگردد و راستی آزمایی کنیم و تنها پس از آن است که ایران اقدامات جبرانی خود را متوقف می‌کند و نگرانی‌هایی اروپایی‌ها نقطه شرم دیگری برای آنهاست.

وی گفت: اروپا باید بداند با این گونه لفاظی‌ها ارزش خود را نزد مردم ایران از دست می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره گفت‌وگوی ایران و عربستان اظهار داشت: درباره گزارش‌های ضد و نقیض رسانه‌ای اظهارنظر نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در عراق گفت: مجرای اعلام نظر در خصوص این گونه موضوعات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی با اشاره به گفتگو‌های ظریف با همتای افغانستانی و در گفت‌وگوی نماینده وزیر خارجه در امور افغانستان با مقامات افغانستان، اظهار داشت: برای ما افغانستان با ثبات و امنیت کامل اولویت بالایی است. گفتگو‌های صلح باید گفتگو‌های بین الافغانی باشد. ایران همواره آمادگی دارد همه همکاری خود را صورت دهد. تلاش کردیم تمام گروه‌های افغانستانی با دولت افغانستان وارد گفتگو شوند و امروز هم سیاست ما همین است و همواره سعی کردیم گفتگو‌ها در چارچوب بین الافغانی صورت بگیرد.

وی گفت: بیش از ۹۹ درصد سند جامع همکاری ایران و افغانستان محقق شده و در برخی موارد گفتگو‌ها ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک نهایی شود.



در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید خطیب زاده نشست خبری خطیب زاده رژیم سعودی شجره خبیثه ملعونه سخنگوی دستگاه دیپلماسی دستگاه دیپلماسی سخنگوی وزارت گفتگو ها منتشر شده خطیب زاده گفت وگوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وی افزود : هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت : این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

 وی در پایانن تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • عکس| رقص نور به جای آسفالت؛در تونل کندوان چه خبر ست؟
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد