Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی درستی افزود: تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود ۴۰۰ نفر در اوایل امسال به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش حدود چهار برابری است

وی یادآوری کرد: اوایل سال جاری تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی نیز یکی دو نفر بود نفر بود که وضعیت فعلی نشان دهنده افزایش ۱۰ برابری این رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار کرونا در بخش ابتلاء، بستری و فوتی در آذربایجان شرقی همچنان صعودی است، اضافه کرد: تعداد بستری‌های بد حال کرونایی استان به ۱۳۰ نفر رسیده که فوق العاده خطرناک بوده و احتمال فوت این عزیزان بالاست.

درستی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در استان نیز سیر صعودی دارد، گفت: اگر سهل انگاری و عادی انگاری بیماری ادامه یابد، در روزهای آینده با وضعیت به مراتب وحشتناک‌تری مواجه خواهیم بود و هر روز شماری از عزیزان مان را از دست خواهیم داد.

وی افزود: درمانی برای کرونا در کل دنیا موجود نیست و امیدی برای دسترسی همگانی به واکسن در کوتاه مدت وجود ندارد، لذا بهترین راهکار مدیریت و مقابله با شیوع کرونا ویروس، رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز است.

وی ادامه داد: اگر بالای ۹۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و به درستی رعایت نکنند، مدیریت بیماری کووید ۱۹ بسیار دشوار و تبعات ناشی از آن نیز دردناک خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز تأسف از اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد اصناف و مغازه‌ها و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان نادیده یا سهل می‌گیرند، هشدار داد که ادامه این روند نتایج ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5192590

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ زلزله روز ارتش گناوه ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا اردبیل محدودیت های کرونایی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی