Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@03:30:27 GMT

جزئیات جدید از انفجار در نطنز

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۹۰۰۹

آفتاب‌‌نیوز :

وحید جلال زاده، با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات نطنز بعد از حادثه اخیر گفت: مسئله نفوذ در بسیاری از خرابکاری‌ها مشهود بوده که تاکنون هم بسیاری از نفوذی‌ها شناسایی و حتی محاکمه و به مردم معرفی شده اند لذا قطعاً در حادثه نطنز نیز دست نفوذی‌ها مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از حادثه اخیر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به نطنز داشت که علاوه بر برگزاری جلسه مفصلی با مسئولان امنیتی مجتمع هسته‌ای نطنز، از سالن آن یعنی محل حادثه بازدید به عمل آمد. این سالن عمدتا مجهز به سانتریفیوژهای نسل قدیم بوده که به گفته مسئولان عمده این سانتریفیوژها عمر خودشان را کرده بود. این مجتمع، برق خود را از دو نقطه دریافت می‌کرد و تدابیر لازم دیده شده بود.

وی ادامه داد: اکنون جزییات این اتفاق توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است، تیم لازم در آنجا حضور یافته تا مشخص شود دقیقا چه اقداماتی برای خرابکاری انجام شده است. البته تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ظرفیت‌های مجموعه نطنز بسیار زیاد است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. لازم به تاکید مجدد است که عمر مفید عمده سانتریفیوژهای مستقر در آن سالن، گذشته بود و سانتریفیوژ به تعداد کافی برای جایگزینی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه «قطعا باید مشخص شود که چه کسی در این حادثه کوتاهی کرده است» افزود: تمام تلاش مجلس این است که در وهله اول به ارتقای سطح امنیتی مان کمک شود لذا در صورت نیاز به طرح سوال از وزیر و مسئولان ذیربط ، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. به هر حال جلسات مستمری تشکیل می شود تا مشخص شود ما از چه جاهایی آسیب می‌بینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حادثه نطنز سایت هسته ای نطنز وحید جلال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز

فرماندار نطنز از رشد دو برابری لایروبی قنوات در این شهرستان نسبت به دو سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، محمد ظریفی در بیان آمار و ارقام مربوط به لایروبی قنوات در شهرستان نطنز، اظهار داشت: مرمت و لایروبی قنوات در شهرستان نطنز در سال 1402 نسبت به دو سال قبل رشد سه برابری داشته است.

وی در بیان اهمیت قنوات و لزوم لایروبی آنان در شهرستان نطنز ابراز داشت: قنوات به عنوان رگ حیات منطقه از اهمیت ویژه و بسزایی برخوردار هستند و لایروبی و مرمت آن‌ها از اولویت‌های شهرستان نطنز است.

فرماندار شهرستان نطنز افزود: در سال یک هزار و 400 تعداد شش رشته قنات، مرمت و لایروبی شد و در سال 1401 تعداد 13 رشته قنات و در سال 1402 تعداد 20 رشته قنات مرمت شده است که رشد 1.6 برابری را نسبت به سال 1401 و رشد بیش از سه برابری را نسبت به دو سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: قنوات منابع ارزشمندی برای تأمین آب هستند که نباید به راحتی از دسترس خارج شوند و با مدیریت صحیح و مشارکت بهره برداران، همراهی دستگاه‌های ذی ربط و اجرای طرح‌های زیر ساختی نسبت به صیانت و نگهداری از آن‌ها اقدام شود.

فرماندار شهرستان نطنز ضمن اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در لایروبی قنوات این شهرستان تاکید کرد: از همکاری ادارات مرتبط به ویژه اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز و بسیج سازندگی و همراهی مردم در این موضوع، تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد