Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت بیش از شصت روز از زلزله سی سخت آواربرداری و تخریب خانه های آسیب دیده به منظور ساخت مجدد ادامه دارد ولی روستائیان سی سخت از سرعت پایین عملیات تخریب گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس زلزله بهمن ماه سال گذشته در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا به ساختمان ها و ابنیه خسارات زیادی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که خانه های روستانشینان نیز دچار تخریب و خسارت شد.

با گذشت بیش از شصت روز از زلزله سی سخت آواربرداری و تخریب خانه های آسیب دیده به منظور ساخت مجدد ادامه دارد و دستگاه ها و ماشین آلات بنیاد مسکن از سراسر کشور به سی سخت اعزام شدند تا در کنار ماشین آلات مهندسی تیپ ۴۸سپاه فتح و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، مددکار مردم زلزله زده باشند.

اکنون که در شهر سی سخت تخریب ها و آواربرداری ها رو به پایان است، مردم روستاهای اطراف نیز انتظار دارند به وضعبت آواربرداری خانه های آنان نیز رسیدگی شود.

یکی از اهالی روستای "علی آباد" در دو کیلومتری سی سخت گفت: تشکیل پرونده داده ایم، پروانه ساخت خانه را هم گرفته ایم و حتی بنا به گفته بنیاد مسکن سقف، در و پنجره های خانه را برداشته ایم، ولی ماشین آلات تخریب به سراغ ما نیامده اند.

این فرد روستانشین گفت: برای تخریب خانه های آسیب دیده در روستاهای اقبال آباد، علی آباد، کوخدان، سرمور و دهنو تنها یک بیل مکانیکی در نظر گرفته اند که این موضوع طولانی تر شدن عملیات تخریب و ساخت و ساز همچنین بلاتکلفی اهالی روستاها را به دنبال دارد.

همچنین روستا "اقبال آباد" در دو کیلومتری شهر سی سخت واقع شده است که تعدادی از خانه ها در این روستا از زلزله آسیب دیده است، و همچنان چشم انتظار حضور ماشین آلات بنیاد مسکن برای تخریب منازل خود هستند.

یکی از اهالی "اقبال آباد" در گلایه به بنیاد مسکن دنا گفت: بیش از دوماه از وقوع زلزله می گذرد ولی خانه ما را هنوز کارشناسی نکرده اند، روزهای اول وقوع زلزله چند کارشناس آمدند و رفتند ولی بعد از آن چندین مرتبه به بنیاد مسکن مراجعه کردیم و با ما گفتند "باید کارشناس از تهران بیاید برای کارشناسی خانه شما!" و تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و بلاتکلیف مانده ایم.

همچنین یکی از اهالی روستای "سرمور" از تخصیص تنها یک بیل مکانیکی برای تخریب خانه های آسیب دیده این پنج روستا گلایه کرد و گفت: روز به روز به قیمت مصالح ساختمانی افزوده می شود، اگر ماشین آلات بیشتری به این روستاها می فرستادند سرعت کار بالاتر می رفت و مردم زودتر سرپناه می ساختند.

این فرد ساکن روستای "سرمور" افزود: برای تخریب خانه خود و سرعت بخشیدن به کار به صورت شخصی اقدام به تخریب کردم که هزینه ۱۸ میلیونی برایم به بار آورد، اما بنیاد مسکن می توانست برای این روستا ها چند بیل مکانیکی در نظر می گرفت تا این مشکلات به وجود نیاید.

 

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تخریب خانه های آسیب دیده برای تخریب خانه بیل مکانیکی بنیاد مسکن ماشین آلات سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی