Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وِین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکا که به بهانه مقابله با داعش ایجاد شده و همچنان فعالیت دارد، بیانیه‌ای درباره حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد صادر کرد.

منابع خبری اعلام کردند که شنبه شب دست‌کم صدای پنج انفجار در نزدیکی این پایگاه شنیده شد. پایگاه خبری «صابرین نیوز» نیز خبر داد شرکت پیمانکار نظامی «سالی پورتر» وابسته به ارتش آمریکا مستقر در پایگاه هوایی بلد، هدف شلیک چند راکت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وِین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکا در بیانیه‌ خود ژست حمایت از حاکمیت ملی عراق گرفت و این حمله را محکوم کرد.

او گفت: «هر حمله علیه (مواضع) دولت عراق، حکومت منطقه‌ای کردستان و ائتلاف (آمریکایی)، اقتدار نهادهای عراقی، حاکمیت قانون و حاکمیت ملی عراق را تضعیف می‌کند».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «قانون‌شکنان در یک ارتکاب جرم جدید، با پنج راکت به پایگاه هوایی بلد را هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو عضو امنیتی و هنگ حفاظت پایگاه منجر شد».

ماروتو افزود: «این اقدامات شنیع که تاسیسات نظامی‌ ما را هدف قرار می‌دهند، با پاسخی شدید نیروهای امنیتی عراقی قهرمانمان مواجه خواهد شد و این نیروها در دفاع از اولویت‌های دولت از قبیل این پایگاه هوایی تردید نخواهند کرد؛ پایگاهی که جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی عراق حضور دارد. کاری که آنها (عاملان حمله راکتی به پایگاه بلد) انجام دادند، یک اقدام تروریستی است».

منابع امنیتی عراقی پیشتر خبر داده بودند که در حمله شب گذشته، سه راکت داخل پایگاه بلد در شمال بغداد اصابت و دو راکت دیگر نیز به اطراف این پایگاه که جنگنده‌های اف ۱۶ در آن مستقر هستند برخورد کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پایگاه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت