Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:29:07 GMT

عشایرهنگام ورود به ییلاق سمیرم غربالگری کرونا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۰۰۰۱

عشایرهنگام ورود به ییلاق سمیرم غربالگری کرونا می‌شوند

به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری سمیرم افزود: همه عشایری که به شکل سنتی یا خودرویی کوچ می‌کنند باید آزمایش کرونا بدهند و غربال شوند.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره امور عشایر شهرستان گروه‌هایی از کارشناسان خود را در مرزها و محل‌های ورود عشایر به ییلاق مستقر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم به تقویم رسمی کوچ بهاره ( ۲۵ اردیبهشت ) اشاره کرد و افزود: رعایت دقیق این زمان در سال جاری باتوجه به وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی شهرستان ضروری و قطعی است.

عسگریان ادامه داد: همان زمان در اواخر اردیبهشت ماه اقلام بهداشتی، حفاظتی و مواد ضدعفونی بین خانوارهای عشایر کوچنده توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: وضعیت کرونایی استان‌های گرمسیری که عشایر از آنها به سمت سرحد کوچ می‌کنند از مدت‌ها پیش قرمز است  ضروری است  عشایر تعویق زمان کوچ تا ۲۵ اردیبهشت را رعایت کنند و به ییلاق وارد نشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه اظهار داشت: فصل بهار و تابستان سال گذشته ۱۵ هزار خانوار عشایر ایل قشقایی مستقر در این خطه توسط کارشناسان این شبکه غربالگری شدند.

علی‌اصغر صبوحی به اینکه سال گذشته همه کامیون‌ها، وانت‌ها، سیاه‌چادرها و آغل گوسفندان و دام‌های عشایر ضد عفونی و گندزدایی شد، افزود: امسال نیز با همکاری اداره امور عشایر و سازمان بسیج همه این موارد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت اخیر در سمیرم ۱۱۳ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند و سرجمع کرونایی‌های این شهرستان به سه هزار و ۶۱ مبتلا رسید.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم اظهار داشت: مرکز شهرستان بیشترین شمار مبتلایان و روستاها نیز هر کدام روزانه تعدادی مبتلا دارند.

عشایر کوچرو اصفهان بیش از ۶ ماه از سال را در شهرستان‌های ییلاقی و کوهستانی غرب، جنوب و جنوب غربی این استان مستقر می‌شوند.

 خانوارهای عشایر قشقایی شامل طایفه‌های درّه شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی، هر سال به ییلاق و سرحدات ییلاق سمیرم کوچ می‌کنند و افزون بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار راس دام را با خود به مراتع ییلاقی می‌آورند.

شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان، بزرگترین منطقه ییلاقی عشایر کشور محسوب می‌شود.

این شهرستان در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی با ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش و افزون بر ۹۰ هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری، در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها کووید-19 کوچ غربالگری سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 کوچ غربالگری کووید 19 کوچ غربالگری سمیرم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

یعقوب شکوهی اظهار داشت: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل با حدود ۵۳ میلی‌متر بود که باعث بروز خسارت در برخی مناطق این شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه یه لایروبی و بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش‌ورکش، افزود: البته هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ربزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

شکوهی به رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام عشایر شهرستان اردل نسبت به کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه اشاره و اضافه کرد: در این بارندگی تعدادی از عشایر اردل با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: البته از طریق مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و فضای مجازی اطلاع‌رسانی به عشایر مبنی بر خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید
تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

شکوهی اظهار داشت: این در حالی است که تعدادی از عشایر شهرستان اردل تقویم کوچ را رعایت نکرده‌اند و بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌ها از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری کوچ را آغاز کردند.

وی گفت: به‌همین منظور حدود ۱۰ درصد از عشایر دیناران شهرستان اردل در مسیر کوچ از خوزستان به چهارمحال و بختیاری دچار مشکل شدند که در همین راستا ساعت ۲ بامداد شنبه به‌همراه جمعیت هلال‌احمر و اداره امور عشایر در منطقه حضور یافتیم و مواد غذایی و نایلون برای پوشش کف و روی چادر‌ها بین این عشایر توزیع شد.

شکوهی به مطلوب شدن شرایط آب و هوایی شهرستان اردل برای روز شنبه اشاره و تاکید کرد: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به عشایر دارای مشکل به‌علت کوچ ادامه دارد و قرار است نیرو‌های امدادی به دنگان دیناران این شهرستان اعزام شوند.

وی با اشاره به درخواست کمک تعدادی از عشایر گرفتار در پلاک زیر سه‌راهی شلیل، افزود: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به این عشایر انجام خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: البته در روز جمعه عشایر دو سه نقطه این شهرستان از جمله عشایر میانکوه و دره‌شور درخواست کمک داشتند که کمک‌رسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.

وی یادآور شد: این در حالی است که مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با حضور در خوزستان به عشایر برای رعایت تقویم کوچ و خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه هشدار داده بود.

شکوهی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در شهرستان اردل به‌زودی و پس از ارزیابی‌های کارشناسی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار