Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه اکنون ۵۰ دسته ملخ در قسمت‌های مختلف عربستان وجود دارد، گفت: بر اساس جهت وزش باد، پیش‌بینی شده است که از اوایل اردیبهشت‌ماه تا اواخر خردادماه ملخ‌ها در ایران ریزش کنند؛ بیشترین حجم ریزش ملخ‌ها برای استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

محسن حسنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ریزش ملخ‌ها در خوزستان اظهار کرد: از ۵ فروردین‌ماه تاکنون، در شهرستان‌های هندیجان، بهبهان، رامهرمز و لالی با ملخ‌های صحرایی در ۴ هزار و ۶۶۱ هکتار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ٣٩٠ هکتار از این میزان، با پوره‌های ملخ حاصل از تخم‌ریزی ملخ‌ها مبارزه شده است؛ پوره‌های ملخ از روستای زردی در هندیجان انتشار یافت و تاکنون تنها در محدوده شهرستان هندیجان پوره‌های ملخ مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: دیدبانی و نظارت در مناطقی که ریزش دسته‌های ملخ در آن‌ها رخ داده است، به صورت پیوسته در حال انجام است زیرا ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تخم‌ریزی ملخ‌ها، مناسب بودن میزان رطوبت خاک باعث بیرون آمدن پوره‌های ملخ از خاک می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای مبارزه با پوره‌های ملخ، افزود: این پوره‌ها در صورت متفرق شدن، شروع به تغذیه از خاک می‌کنند و خسارات بسیار سنگین‌تری را نسبت به ملخ‌ها به وجود می‌آورند.

حسنی گفت: با از بین رفتن هر ملخ، از به وجود آمدن حداقل ۲۰۰ پوره ملخ جلوگیری می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی ریزش ملخ‌ها در آینده نیز گفت: بر اساس نقشه‌های سازمان خواربار جهانی (FAO) و پیش‌بینی‌های سازمان حفظ نباتات کشور، تقریبا ملخ‌های شاخ آفریقا تخلیه شده‌اند و به کشور عربستان رفته‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اکنون ۵۰ دسته ملخ در قسمت‌های مختلف عربستان وجود دارد که بر اساس جهت وزش باد، پیش‌بینی شده است که از اوایل اردیبهشت‌ماه تا اواخر خردادماه ملخ‌ها در ایران ریزش کنند.

حسنی گفت: بیشترین حجم ریزش ملخ‌ها برای استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و سم به اندازه کافی برای مبارزه با ملخ‌ها در استان خوزستان وجود دارد، افزود: تیم‌های مبارزه با ملخ در استان خوزستان همچنان در حال تقویت هستند. تجهیزات لازم مرتبا در حال ارسال به شهرستان‌ها است و آمادگی کافی برای مبارزه با ریزش بعدی ملخ‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان کشاورزی جهاد كشاورزي ملخ پیش بینی شده استان خوزستان پوره های ملخ ریزش ملخ ها حفظ نباتات ملخ ها پوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان

احسان احمدی نژاد کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه‌های هواشناسی آبدانان با ۱۱۷ میلی متر، میمه ۱۱۰ و ارکواز ملکشاهی با ۱۰۵ میلی متر به ترتیب بعد از انجیره بیشترین میزان بارش باران را ثبت کرده اند و مقدار دریافت نزولات جوی ایلام در این بازه زمانی ۵۷ میلیمتر بوده است.

وی افزود: هرچند اصل سیستم امشب به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، اما به خاطر وجود رطوبت در جو، طی ساعاتی از فردا بارش‌های رگباری بهاری به ویژه در نواحی شمال استان رخ می‌دهد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: بارش‌های امروز موجب طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

احمدی نژاد یادآور شد: این سیستم بارشی همراه با خطر اصابت صاعقه، تکرگ، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد موقتی است.

وی ادامه داد: فردا نیز باتوجه به رگباری و بهاری بودن سیستم و بارش‌های نقطه ای، احتمال بروز آبگرفتگی موقت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • اصفهان رکوردار بارندگی‌های شب گذشته
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • ببینید | ریزش سقف در دانشگاه ملک‌ فهد | خسارت باران شدید به عربستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • ریزش سقف دانشگاهی در عربستان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد