Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی محمدی روز دوشنبه در آیین گلریزان برای آزادی زندانیان در میاندوآب‌ که به صورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در برنامه‌ "آزادی به وقت افطار" پخش شد، اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی به حمایت‌های خیران و نیکوکاران نیاز است که می‌توانند با انفاق و بخشش خود زمینه آزادی این زندانیان را که به صورت سهوی به حبس افتاده‌اند، فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته ۳۳۴ زندانی جرایم غیرعمد با محکومیت یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند، افزود: نزدیک به ۵۰ درصد این محکومیت ‌ها توسط شکات برطرف و بخشی نیز توسط خیران و ستاد دیه تامین شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز این اداره کل در طول ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در تمامی شهرهای استان برنامه گلریزان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌کند، اضافه کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی و خیران نیک‌اندیش اعتبارات ویژه‌ای هم برای آزادی زندانیان با جرایم مالی غیرعمد درنظر گرفته شده است.

۱۶ زندانی در میاندوآب چشم انتظار کمک‌های مردمی هستند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین ۲۳ زندانی سال گذشته در میاندوآب به واسطه برگزاری جشن گلریزان مجازی با کمک خیران، گذشت شکات و ستاد دیه از بند رهایی یافتند، گفت: امسال نیز ۱۶ زندانی با مجازات جرایم غیرعمد در زندان میاندوآب‌ چشم انتظار کمک‌های مردمی هستند که مجموع محکومیت این زندانیان ۵۳ میلیارد ریال است که ۳۵ میلیارد ریال آن توسط شکات بخشش شده ولی ۱۸ میلیارد ریال برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

محمدی، با بیان اینکه خیران میاندوآبی در این راستا پیشگام هستند، افزود: در روزهای گذشته نیز خیران نیک‌اندیش این شهرستان با مراجعه به اداره زندان زمینه آزادی ۴۷ زندانی را فراهم کردند و انتظار می‌رود در آزادی ۱۶ زندانی هم مساعدت داشته باشند.

مردم و خیران میاندوآبی در دوران شیوع کرونا در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر سنگ تمام گذاشتند

فرماندار میاندوآب‌ هم در این برنامه اظهار داشت: در این شرایط بد اقتصادی بر اثر تحریم‌ها و وجود مشکلات معیشتی برای مردم و همچنین تعطیلی اصناف میاندوآب‌ براثر شیوع کرونا، باز هم بازاریان و خیران نیک‌اندیش این شهرستان پیشگام بوده و در بحث کمک‌های مومنانه مردم نوعدوست میاندوآب بار سنگینی را از دوش دولت برداشتند.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه میاندوآبی ها در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز سنگ تمام گذاشته اند تا آنان به آغوش گرم خانواده خود برگردند، افزود: در دوران شیوع کرونا به ویژه در شرایط قرمز، اصناف این شهرستان در این شرایط نامطلوب اقتصادی نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشتند که از این حیث از بازاریان، کسبه و اصناف میاندوآب‌ قدردانی می‌کنم.

فرماندار میاندوآب‌ ادامه داد: همچنین در کنار این اقدامات، سمن‌های زیادی در میاندوآب در حوزه‌های مختلف از قبیل زیست محیطی، خیریه، حمایتی و ورزشی فعال است که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا ۲۳ سمن با همبستگی خود و با مشارکت و همکاری مردم در بحث توزیع بسته‌های معیشتی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال کمک کردند.

وی افزود: خیران این شهرستان امسال نیز در آزادی ۱۶ زندانی با جرایم غیر عمد مشارکت کرده و همچون سال گذشته که رتبه اول استان را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان کسب کردند امسال نیز این عنوان را تکرار خواهند کرد.

خانواده‌های زندانیان نیاز به حمایت دارند

رییس دادگستری میاندوآب‌ نیز در این آیین گفت: همه زندانیان با جرایم مختلف که در زندان به سر می‌برند دارای خانواده هستند و با توجه به اینکه بیشتر آنان از قشر ضعیف جامعه هستند نیاز به حمایت دارند.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی با بیان اینکه یک زندانی با توجه به جرم خود باید مجازات شود، افزود: این در حالیست که خانواده وی مجرم نیست و به حمایت نیاز دارد، بنابر این مردم باید نگرش خود را در حمایت از زندانیان تغییر دهند و نسبت به کمک به آنان پیشقدم باشند.

وی با اشاره به برگزاری این آیین به صورت مجازی به علت شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: مردم نوعدوست میاندوآب می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان با جرایم مالی غیرعمد به شماره حساب ۱۶۲۰۶۶۹۳۴ بنام ستاد دیه مختص میاندوآب‌ و یا به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۵۱۱۶۶ نزد بانک رفاه کارگران بنام ستاد دیه مختص میاندوآب‌ واریز کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعمال مجازات های جایگزین حبس برای کاهش جمعیت زندانیان، اظهار داشت: مجازات‌هایی مثل پابند الکترونیکی برای زندانیان در شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

میاندوآب در ختم پرونده‌های قتل منجر به سازش پیشتاز است

رییس دادگستری میاندوآب‌ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این شهرستان در جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های منجر به قتل، در استان پیشتاز است، گفت: در سال گذشته شمار پرونده‌های مختومه شده با صلح و سازش با موضوع قتل در این شهرستان به ۱۲ فقره رسید به طوری که این شهرستان در این زمینه از بیشتر مراکز استان‌ها نیز در رتبه بالاتری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: در سال گذشته در آذربایجان غربی ۱۸ فقره پرونده با موضوع قتل با صلح و سازش مختومه شده بود که از این تعداد ۱۲ فقره به میاندوآب‌ اختصاص داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه این موفقیت‌ها حاصل تلاش شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان میاندوآب‌ است، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ نیز این شهرستان در این زمینه جزو شهرهای ممتاز در سطح کشور شناخته شده بود.

سال گذشته ۷۲ هزار فقره پرونده وارد محاکم قضایی میاندوآب‌ شد

رییس دادگستری میاندوآب‌ همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: در سال گذشته ۷۲ هزار فقره پرونده وارد محاکم قضایی این شهرستان شده بود که با توجه به جمعیت میاندوآب‌ این تعداد پرونده زیاد بوده و یکی از راه‌های کاهش پرونده‌های قضایی فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مردم است.

به گزارش ایرنا جشن گلریزان هرساله و در ماه مبارک رمضان با هدف آزادسازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان‌های سراسر کشور از جمله محکومیت مالی غیرعمد، چک برگشتی غیرعمد غیرکلاهبرداری، ورشکستگی، مهریه و نفقه تقریبا در تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود، اما از سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا این آیین بیشتر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در شهرستان میاندوآب نیز هم سال گذشته و همچنین امسال برای نخستین بار در آذربایجان غربی به صورت مجازی و با پخش زنده از سه شبکه اجتماعی اینستاگرام و به مدت چند شب پخش می‌شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی انجمن حمایت از خانواده زندانیان مدیرعامل ستاد دیه کشور مشارکت های مردمی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی انجمن حمایت از خانواده زندانیان مدیرعامل ستاد دیه کشور آسیب های اجتماعی انجمن حمایت از خانواده زندانیان مدیرعامل ستاد دیه کشور مشارکت های مردمی میاندوآب اخبار کنکور برای آزادی زندانیان آذربایجان غربی صورت مجازی کمک های مردمی جرایم غیرعمد میلیارد ریال شیوع کرونا سال گذشته امسال نیز ۱۶ زندانی ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند