Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:09:31 GMT

ساعت کاری هفت مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۰۹۹۰

ساعت کاری هفت مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد بیشتر شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمدحسن درخشان گزارش داد: این اقدام بخاطر افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت در مشهد صورت گرفت. 

هم‌اینک ۴۰ واحد موسوم به "مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت" در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پاسخگوی مراجعات حضوری شهروندان مشکوک به ابتلا ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیش از آغاز دور جدید اوجگیری شیوع ویروس کرونا یعنی در پایان پیک سوم آن و فروکش کردن مراجعات بیماران سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت مشهد، روزانه ۱۵ بیمار به این واحدهای بهداشتی درمانی مراجعه داشتند اما ظرف روزهای اخیر هم‌اینک برخی از مراکز با شمار زیادی از بیماران کرونایی روبرو شده‌اند. 
مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس در برخی مراکز جامع خدمات سلامت مشهد که تعداد بیماران افزایش بیشتری یافته  به شمار پزشکان فعال و کادر نمونه‌گیر آزمایش طبی تشخیصی ویروس کرونا نیز افزوده شده است. 
وی گفت: بیشتر بار مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت در مشهد مروبط به نوبت کاری صبح است و بطور معمول شهروندان تا ساعت تا ۱۹:۳۰ به اکثر مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه دارند.

دکتر درخشان افزود: هم‌اینک ساعات کاری هفت مورد از مراکز ۱۶ ساعته خدمت جامع سلامت در مشهد شامل واحدهای "سیدی، آب و برق، پنج تن، شهرک لشکر، امام علی، سیلو و احمدی" به دلیل حجم بالای مراجعات شهروندان تا ساعت ۲۲ تمدید شده است. 
وی ادامه داد: همچنین تعداد مراجعه در شهرستانهای استان خراسان رضوی در حدی است که می‌توان با روال پیشین به مردم خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه نمود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود اگر تعداد بیماران افزایش یابد ساعت کاری مراکز سلامت شهرستانی نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پاسخ به نمونه‌های آزمایش طبی ویروی کرونا موسوم به پی.سی.آر در مشهد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت ولی در شهرستانها به دلیل انتقال این نمونه‌ها برای تشخیص به مشهد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت است.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۶ هزار و ۷۳۲ نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۸۵ هزار و ۳۵۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و وضعیت ۱۲۹ شهرستان نارنجی است. ۵۱ شهرستان کشور هم در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۴۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۵۴ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۳۲ هزار و ۸۶۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۲۰ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۶۸۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۲ میلیون ۴۰۴ هزار ۴۵۴ بیمار کووید ۱۹ و ۵۸۱ هزار و ۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه پانزدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد تست کرونا ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات جامع سلامت ویروس کرونا سلامت در مشهد هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه