Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@03:50:20 GMT

قتل ۶۴ نفر به دست پلیس آمریکا در ۲۰ روز گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۰۹۵

قتل ۶۴ نفر به دست پلیس آمریکا در ۲۰ روز گذشته

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد از زمان آغاز محاکمه مامور پلیسی که «جورج فلوید» را به قتل رساند، ۶۴ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها را سیاه‌پوستان و لاتین‌تبار تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، درست چند ساعت قبل از آن که دادگاه به پرونده مامور پلیس قاتل «جورج فلوید» رسیدگی کند، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله را با شلیک به سمت وی در حالی که دستانش به نشانه تسلیم بالا بود، به قتل رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک روز بعد از آن، در هتلی در شهر «جکسون‌ویل» فلوریدا یک مرد ۳۲ ساله به ضرب گلوله پلیس به قتل رسید. در فردای آن روز هم در حالی که یکی از شاهدان قتل فلوید مشغول شهادت دادن در دادگاه بود، یک مرد ۴۰ ساله که به لحاظ روانی بیمار بود در تیراندازی پلیس ایالتی در شهر «کلرمونت» ایالت فلوریدا کشته شد.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، در همه روزهای بعد از آن که دادگاه‌های شهادت پرونده قتل فلوید در حال برگزاری بود، یک نفر دیگر به دست پلیس آمریکا در نقطه‌ای در این کشور کشته شد.

به نوشته این روزنامه، در حالی که محاکمه «درک شووین» مامور پلیس مینیاپولیس هر روز خاطره قتل وحشتناک فلوید زیر زانوهای این مرد را برای مردم آمریکا زنده می‌کند و با نگرانی منتظر صدور حکم وی هستند، موارد قتل به دست پلیس آمریکا بدون وقفه در حال افزایش است.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نیویورک تایمز از پایگاه‌های داده‌های مربوط به خشونت با اسلحه، رسانه‌های خبری و اطلاعیه‌های پلیس نشان می‌دهد از زمانی که جلسات شهادت در خصوص این پرونده از ۲۹ ماه مارس (نهم فروردین) آغاز شد، دستکم ۶۴ نفر در سراسر این کشور به دست پلیس کشته شده‌اند که سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها بیش از نیمی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند. تا روز شنبه، به طور میانگین در هر روز بیش از سه نفر توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند.

خشونت پلیس آمریکا در کشتن رنگین پوستان هر از گاهی باعث بروز تنش و ناآرامی‌های گسترده در ایالت‌های مختلف این کشور می‌شود.

نتایج تحقیقی که چندی پیش در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد پلیس این کشور از سال ۲۰۱۵ به این سو دست‌کم ۱۳۵ فرد سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

این تحقیق که «رادیو ملی آمریکا» (NPR) متولی انجام آن بوده نشان می‌دهد در ۷۵ درصد موارد ضاربان پلیس سفیدپوست بوده‌اند.

تحقیق ان‌پی‌آر چند ماه بعد از تظاهرات‌های سراسری در آمریکا به دلیل قتل نژادپرستانه جورج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست منتشر شد. فلوید یک آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) حین دستگیری در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دلیل آنکه افسر پلیس زانویش را روی گردن او فشار داد جان باخت.

انتشار فیلمی از لحظه مرگ او خشم مردم آمریکا و سراسر دنیا را به همراه داشت و به اعتراضات سراسری منجر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خشونت پلیس پلیس آمریکا قتل سیاهپوستان دست پلیس آمریکا نشان می دهد کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید پلیس آمریکا به دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه

دریافت 17 MB کد خبر 6093961

دیگر خبرها

  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • برخورد خشن سه پلیس آمریکا با دانشجوی دختر + فیلم
  • حمله شدید پلیس آمریکا به دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان