Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری‌کنی با انتشار پیامی توییتری به استمرار خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان به ویژه سیاه‌پوستان واکنش نشان داد.

قدس آنلاین؛ علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به استمرار خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان نوشت: "تنها ۱۸ روز در سال ۲۰۲۰، پلیس آمریکا کسی را به قتل نرسانده و جورج فلوید تنها یکی از ۱۱۲۷ نفر قربانی خشونت پلیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاتلان چند نفر از این قربانیان در دادگاه منصفانه محاکمه و محکوم شدند؟ بی‌جهت نیست که حتی دادگاه قاتل جورج فلوید هم نتوانسته مانع قربانی شدن «دانته رایت‌ها» شود."

آمارهای جدید نشان می‌دهد در سال میلادی گذشته ۱۱۲۷ نفر به ضرب پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند؛ این در حالی است که در قتل‌هایی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ توسط پلیس آمریکا انجام شده، در ۹۸.۳ درصد موارد هیچگونه اعلام جرمی علیه مأمور خاطی صورت نگرفته است.

اخیرا شلیک افسر زن پلیس به "دانته رایت" جوان آمریکایی سیاه‌پوست ۲۰ ساله به دلیل تخطی از مقررات ترافیکی که به کشته شدن وی انجامید، باعث تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا و سرایت آن به دیگر شهرهای آمریکا شد.

این حادثه همزمان با برگزاری جلسه محاکمه "درک چاوین" افسر پلیس متهم به قتل جورج فلوید، رخ داد؛ جوان سیاه‌پوستی که سال گذشته در همین شهر و زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، از شدت فشار زانوی چاوین بر گردنش جان سپرد و زمینه‌ساز شکل‌گیری جنبش اعتراضی جهانی با شعار "جان سیاهپوستان ارزش دارد" شد.

آمارها حاکی از آن است که احتمال کشته شدن سیاهان توسط پلیس آمریکا، سه برابر سفیدپوستان است. این در حالی است که احتمال مسلح نبودن سیاهان ۱.۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان گزارش شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دبیر ستاد حقوق بشر دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قتل شهروندان آمریکایی پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا حقوق بشر آمریکایی پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، نوئل مک آفی استاد دانشگاهی که در دانشگاه اموری (EMORY) ایالت جورجیای آمریکا توسط پلیس دستگیر شده بود، بعد از آزادی، از خشونت و وحشیگری بیش از حد پلس آمریکا ضد دانشجویان انتقاد کرد.

رسانه‌های آمریکا همچنین اعلام کرده اند که تاکنون بیش از ۵۵۰ دانشجو و استاد شرکت کننده در تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها ضدصهیونیستی این کشور بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

نوئل مک‌آفی استاد دانشگاه اموری آمریکا
ایلهان عمر عضو کنگره آمریکا

 

 

 

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین