Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:29:27 GMT

باید در جهت تقویت امید و اعتماد عمومی تلاش کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۱۱۰

باید در جهت تقویت امید و اعتماد عمومی تلاش کنیم

حیدری با تاکید بر اینکه در هر حوزه‌ای آمادگی پاسخگویی به منتقدان را داریم، گفت: همه باید در جهت تقویت امید و اعتماد عمومی تلاش کنیم چراکه نیاز جدی امروز نظام است، آن هم در تقابل با توطئه‌ ها و حرکت‌های طراحی شده در عرصه‌ بین‌المللی.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۳۰ فروردین) در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه از کتابخانه و انجمن ادبی فرخ همچنان به نیکی یاد می‌شود، تصریح کرد: شورای پنجم در ابتدای فعالیت خود ایجاد «خانه ادبیات مشهد» در محل منزل مرحوم فرخ را به تصویب رساند ولی در مسیر کار با مشکلاتی روبرو شد؛ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و حوزه فرهنگی شهرداری در آخرین روزهای فعالیت این دوره از مدیریت شهری تلاش دیگری در این جهت نمایند تا بتوان خانه این استاد گرانمایه را احیاء کنیم و مشهد از خانه ادبیات برخوردار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه روز جهانی زمین پاک فرصت مغتنمی برای جلب توجه افکار عمومی به این سرمایه خدادادی است، افزود: شورای پنجم به همت کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری و معاونت مربوطه در شهرداری تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه توسعه فضای سبز، بویژه در کمربند سبز جنوبی و شمالی انجام داده است؛ به نحوی که از نیمه دوم سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۹۰۰ هکتار توسعه فضای سبز با کاشت بیش از ۳۷۰ هزار اصله درخت در این عرصه ها صورت گرفته و ۱۵۰۰ هکتار درختکاری دیگر نیز در برنامه قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از تصفیه‌خانه سپتاژ، ساماندهی کشف‌رود، تصفیه‌خانه‌های محلی و ... از جمله دیگر تلاش‌هایی است که مدیریت شهری در این دوره نسبت به آن اهتمام داشته است.

 

حیدری با اشاره به لایحه «کاهش آلودگی هوای مشهد» که با همت کمیسیون خدمات شهری شورای شهر به تصویب رسید، گفت: بسیار خرسندیم که اجرای این لایحه از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور به تمام کشور ابلاغ شده که نشان از به ثمر نشستن یک کار تخصصی و عمیق در بدنه مدیریت شهری مشهد، اعم از کمیسیون خدمات شهری و معاونت مربوطه و توجه ویژه شورای پنجم به موضوع محیط زیست است.

 

رئیس شورای شهر مشهد از شهرداری خواست که هرچه سریعتر در جهت اجرایی کردن این لایحه با کمک سایر دستگاه‌ها اقدام نماید تا نتایج و خروجی آن را شاهد باشیم. رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با گرامیداشت سوم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری، اظهارکرد: شیخ بهایی در در دانش‌های فلسفه، منطق و ریاضیات دانایی داشت و در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک بر جای مانده‌است.

 

حیدری با بیان اینکه کرونا در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی جامعه را دچار سختی و مشقت کرده است، گفت: راهکار اصلی مقابله با این ویروس، تامین واکسن است؛ چه تکیه بر تلاش‌های داخلی و یا واردات واکسن. حیدری با تاکید بر لزوم بکارگیری همه ابزارها و امکانات در جهت تامین واکسن، افزود: مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق می‌کنیم ولی نوع زندگی اجتماعی و تعاملات اجتناب‌ناپذیر سبب شده تا هرروز به تعداد مبتلایان افزوده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌ها و افراد مسئول همت کنند و اقدام عاجلی را در این جهت انجام دهند؛ از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان تقدیر و تشکر می‌کنیم. حیدری در ادامه کاهش نزولات آسمانی را یکی از بحران‌های سال ۱۴۰۰ دانست و تصریح کرد: بارندگی در ۹ استان کشور بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که این آمار شرایط خشکسالی را تشدید خواهد کرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد از شهرداری خواست تا پروژه جداسازی آب شرب از آب خام را تسریع ببخشد تا مدیریت شهری نقش خود را در این جهت ایفا کند؛ رسانه ملی و دستگاه‌های فرهنگی و حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیز در جهت فرهنگسازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب تلاش کنند.

 

حیدری با بیان اینکه پویش شهر مهربانی‌ها در ۳ حوزه آزادسازی زندانیان غیرعمد، بسته‌های معیشتی و مرحمی بر سوگ تو تعریف شده است، افزود: امیدواریم روابط عمومی شهرداری نیز در جهت تبلیغ و ترویج این پویش در سطح شهر اقدام نماید.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم مهربان ما همیشه، بویژه در ماه مبارک رمضان نشان داده‌اند که یاری‌رسان دیگران هستند؛ بویژه امسال که به دلیل شرایط نمی‌توان سفره افطاری را برقرار کرد، شایسته است هزینه آن را با کمک شورای اجتماعی محلات به دست نیازمند برسانیم و یاری‌گر معیشت مردم مستحق باشیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی باید مجدانه پروژه‌های در دست اجرای شهرداری را پیگیری و نظارت نمایند، تصریح کرد: موضوع تعهد زمانی و موعد بهره‌برداری از پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ شورای شهر نیز بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت کامل خواهد داشت تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

حیدری افزود: کمیسیون‌ها باید پیگیر دلایل عدم اجرای برخی مصوبات توسط شهرداری شوند؛ تعداد معدودی از مصوبات اجرا نشده‌اند که دلایل عدم اجرا باید به سمع و نظر مردم برسد و آنها از موانع پیش‌رو نیز آگاه شوند.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های عمرانی، از جمله دوربرگردان غیرهمسطح آزادی-جانباز، که در آخرین ماه‌های فعالیت شورای پنجم شاهد هستیم، گفت: این پروژه‌‎ها نشان از تعهد مدیریت شهری برای اجرایی کردن وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم و اولویت‌گذاری‌هایی که توسط کمیسیون‌ها در بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسیده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: این پروژه‌ها نشان از عزم شورای شهر و مدیریت شهری برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان در مدت زمان باقیمانده است؛ شورای پنجم از سرگرم شدن به مسائلی که این روزها به وفور در فضای مجازی دیده می‌شود، پرهیز کرده است.

 

حیدری با انتقاد از اینکه برخی افرادی که حتی یک روز هم سابقه کار کارشناسی در مدیریت شهری ندارند، خدمات شورای پنجم به مصادره به مطلوب می‌کنند و قضاوت‌های نابجایی دارند، افزود: این درحالی است که خدمات و اقدامات پایه‌گذاری شده در این دوره کاملا روشن بوده و مصادره کردن آن کار اخلاقی نیست؛ بویژه در ماه مبارک رمضان که همه باید رعایت اخلاق را مدنظر قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه شورای پنجم در جهت برگشتن امید و اعتماد به مردم تلاش کرده است، گفت: حال سوال اینجاست که چرا عده‌ای به دنبال خدشه‌دار کردن این امید و اعتمادآفرینی هستند؟ آن هم در شرایطی که به دنبال جلب مشارکت حداکثری و باشکوه انتخابات هستیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه امید است هیئت‌های نظارت شهرستان و استان براساس درک شرایط موجود، به رسالت خود عمل کنند و فضای رقابتی را باز بگذارند تا مردم آزادانه بتوانند انتخاب نمایند، گفت: اگر دوست‌دار نظام و انقلاب هستیم باید در جهت تقویت امید و اعتماد عمومی گام برداریم و مردم را مایوس نکنیم.

 

حیدری  اظهارکرد: در هر حوزه‌ای آمادگی پاسخگویی به منتقدان را داریم؛ کافیست عملکرد این دوره و دوره‌های گذشته را مقایسه کرد، موضوعی که برای آن مستندات روشنی داریم و اگر تاکنون بیان نکرده‌ایم بخاطر این بوده که بنا داشتیم صرفا برای مردم کار کنیم.

 

وی  گفت: بنا به مصالح مردم و نظام و انقلاب از ورود به عرصه‌های تقابلی پرهیز کرده‌ایم ولی اجازه سوء استفاده و فرصت‌طلبی را به دیگران نمی‌دهیم؛ درصورت ادامه‌دار بودن بداخلاقی‌ها، درکنار تلاش در جهت خدمت به مردم، پاسخ‌های محکم و مستدلی خواهیم داد و بعد هم مردم تصمیم خواهند گرفت که در آینده شهر بر چه مداری حرکت کند.

 

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: همه باید در جهت تقویت امید و اعتماد عمومی تلاش کنیم چراکه نیاز جدی امروز نظام است؛ آن هم در تقابل با توطئه‌ها و حرکت‌های طراحی شده در عرصه‌ بین‌المللی.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: همبستگی جلسه علنی شورای شهر رئیس شورای شهر مشهد مدیریت شهری شورای پنجم پروژه ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود، این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پنیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری کشور هستند

سید ابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: معلمی شغل انبیا است و روز همه معلمان که وظیفه انسان سازی را برعهده دارند گرامی داریم؛ همچنین روز کارگر را به تمام کارگران زحمتکش و شریف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: قدردان همه شوراها که بی منت به مردم خدمت می‌کنند؛ هستیم. در قانون اساسی نیز آمده که برای تحقق کامل قانون، نیاز به تشکیل شوراها است و شوراها از ارکان اصلی کشور نیز هستند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟