Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای به کارخانجات، قیمت های جدید سیمان را ابلاغ و از ۳۱ فروردین ماه سال قابل اجرا اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های سیمان خاکستری عضو این انجمن، قیمت‌های جدید سیمان را ابلاغ و اعلام کرد که این قیمت‌ها از ۳۱ فروردین ماه (فردا) قابل اجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ فروردین ماه صورتجلسه کارخانجات صنعت سیمان برای افزایش قیمت سیمان منتشر شد (جزئیات). درباره صورتجلسه مذکور موید آن بود که سازمان حمایت مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار با نرخ توافق شده مخالف هستند. در صورتجلسه مذکور، قیمت سیمان بر اساس قیمت سبد میلگرد در بورس کالا با نسبت ۱ به ۳۰، برای هر تن ۳۶۰ هزارتومان تعیین شده بود.

اما در ابلاغیه امروز، نرخ‌ها نسبت به صورتجلسه مذکور اندکی تعدیل شده است و دبیر انجمن در ابتدای ابلاغیه تصریح کرده این نرخ‌ها با هماهنگی با مراجع ذیصلاح (سازمان حمایت مصرف کنندگان، ستاد تنظیم بازار-معاونت امور معدنی وزارت صمت) تعیین شده است.

سال گذشته کارخانجات سیمان انتقاد زیادی به قیمت گذاری دستوری دولت داشتند و معتقد بودند حیات صنعت سیمان بدلیل قیمت گذاری دستوری دولت به مخاطره افتاده است (جزئیات).

متن ابلاغیه امروز انجمن

در ابلاغیه امروز انجمن آمده است:

پیرو درخواست ۱۵.۱.۱۴۰۰ مدیران عامل شرکت‌های سیمان و هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ذیصلاح (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار، معاونت امور معدنی وزارت صمت) نهایتاً قیمت‌های جدید سیمان به شرح ذیل مورد توافق قرار گرفت که از تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ قابل اجرا است. نظر به اینکه انجمن سیمان به استناد تعهد اخذ شده در صورتجلسه فوق الاشاره و به نمایندگی از طرف صنعت سیمان متعهد به ایجاد تعادل در بازار و تأمین کمبود سیمان گردیده است. لذا مقتضی است با تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های استانی و با هماهنگی انجمن نسبت به تأمین سیمان مورد نیاز (مصارف مردمی، پروژه‌های ساختمانی، صنایع سیمان بر) اقدام و از تحویل سیمان به دلالان جدا خودداری فرمایند.

ملاحظات:

۱. قیمت سیمان پوزولانی ویژه- سرباره ای- آمیخته- مرکب معادل سیمان تیپ ۲

۲. قیمت سایر انواع سیمان‌های مورد تقاضای مصرف کنندگان (سیمان بلین بالا، سیمان چاه نفت، سیمان سوپر سولفات و سایر سیمان‌های خاص که در جدول فوق لحاظ نشده است) با توجه به هزینه هی تولید با توافق طرفین

۳. مبالغ فوق به صورت نقدی و بدون محاسبه ارزش افزوده و تحویل درب کارخانه می‌باشد

تبصره: در صورت افزایش غیرمعمول قیمت کیسه‌های پروپلین مجدداً با هماهنگی سازمان حمایت در قیمت‌های فروش سیمان کیسه‌ای تجدیدنظر خواهد شد.

کلیه شرکت‌ها موظف به رعایت موارد ذیل هستند:

- ثبت اطلاعات روزانه تحویل داخلی و صادراتی (به تفکیک) در سامانه اطلاعات سیماب حداکثر تا ساعت ۹ صبح روز بعد

- خودداری از فروش سیمان به صورت تهاتری

- شرکت فعال و مستمر در کارگروه‌های منطقه‌ای جهت کنترل بازار

- رعایت دستورالعمل‌های صادره از سوی انجمن به ویژه دستورالعمل ضمیمه مبنی بر تقسیم بندی مشتریان و ضوابط نحوه توزیع سیمان به خریداران واجد شرایط.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ستاد تنظیم بازار مصرف کنندگان سازمان حمایت فروردین ماه صنعت سیمان قیمت سیمان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟