Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:32:08 GMT

احتکار سیمان در خراسان شمالی وجود ندارد؛ مشکل کمبود است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۹۲۵

احتکار سیمان در خراسان شمالی وجود ندارد؛ مشکل کمبود است

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: تعطیلی واحد تولیدی سیمان بجنورد، موجب کمبود سیمان در استان شده است.

علی اصغر رضازاده در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که شنیده شده برخی از افراد اقدام به احتکار سیمان در این استان کرده اند، اظهارکرد: در فصل زمستان به مدت حدود دو ماه برای صرفه جویی در مصرف سوخت کارخانه سیمان بجنورد تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از شروع به کار مجدد، این واحد تولیدی با تمام ظرفیت در حال تولید است، اما در آن برهه زمانی به علت عدم تولید این محصول پروژه های مربوط به ساخت و ساز تعطیل شدند.

رضازاده ادامه داد: اما در حال حاضر بیشتر پروژه ها توسط پیمانکاران و سایر بخش های خصوصی در حال انجام است و افزایش تقاضا موجب شده تا کمبود سیمان در بازار احساس شود.

وی با اشاره به اینکه احتکار سیمان را قبول ندارم، تصریح کرد: کمبود سیمان سبب شده تا افراد احساس کنند که سیمان احتکار شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که مقدار قابل توجهی از سیمان تولید شده به خارج استان و کشور نیز صادر می شد و آیا هم اکنون صادرات سیمان نیز وجود دارد؟ گفت: کارخانه سیمان در ابتدا باید نیاز استان را برطرف کند و بعد از آن محصول مازاد را به سایر نقاظ ارسال کند.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به کمبود و نیازی که در بازار خراسان شمالی وجود دارد، صادرات این محصول به خارج استان کاهش یافته باشد.

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی میزان تولید سالانه کارخانه سیمان بجنورد را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سيمان کارخانه سیمان بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید