Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:38:36 GMT

وزیر خارجه آمریکا به بروکسل می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۲۸۲

وزیر خارجه آمریکا به بروکسل می‌رود

وزارت خارجه آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد، آنتونی بلینکن برای شرکت در نشست وزرای ناتو و دیدار با مقام‌های اتحادیه اروپا و بلژیک از دوشنبه تا پنج‌شنبه به بروکسل سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده از ۲۲ تا ۲۵ مارس برای شرکت در نشست وزارتی ناتو، تعامل با رهبران اتحادیه اروپا و ملاقات با مقام‌های بلژیک عازم بروکسل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست‌ها در بروکسل تایید دوباره بر تعهد ایالات متحده به متحدانمان و شرکای اروپایی روی دستورکار مشترکمان است.

براساس اعلام این وزارتخانه، بلینکن قصد دارد با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار کرده و به تعهد واشنگتن برای تقویت ائتلاف ترانس‌ آتلانتیک و احیای روابط با متحدان از طریق ناتو تاکید کند.

در این بیانیه آمده است: نشست‌های وزارتی ناتو فرصتی برای گفت‌وگوی مقام‌ها درباره پیشنهادهای ۲۰۳۰ ناتو برای تطبیق ائتلاف‌، نگرانی‌ها بر سر چین و روسیه و همچنین تغییر اقلیمی، امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی و دیگر چالش‌های مشترک مقابل ما خواهد بود.

بلینکن همچنین در نظر دارد تا در سفر به بروکسل با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم