Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران توانایی خوبی در تولید انواع بذور دارد و در مقابل، صربستان تجربه بالایی در این زمینه دارد و تجربه‌های دوطرف می‌تواند ایران را به یک هاب منطقه‌ای بزرگ برای تأمین نیاز کشورهای اطراف تبدیل کند.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه صربستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین بحث در این دیدار، موضوع تبادل بذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران توانایی خوبی در تولید انواع بذور دارد و در مقابل، صربستان تجربه بالایی در این زمینه دارد و تجربه‌های دوطرف می‌تواند ایران را به یک هاب منطقه‌ای بزرگ برای تأمین نیاز کشورهای اطراف تبدیل کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ویژگی تنوع آب و هوایی ایران خاطرنشان کرد: در ایران به خاطر شرایط آب و هوایی، امکان تولید بذر در فصول مختلف سال وجود دارد که یک شرایط ایده‌آل برای تولیدکنندگان بین‌المللی بذر در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایران موفق شده است اعتبارنامه بین‌المللی بذر دنیا را به دست بیاورد و هر بذری که در ایران تولید می‌شود قابل تجارت در ۶۳ کشور در جهان است که یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

خاوازی گفت: در رابطه با امتیازات و تجربه‌های صادراتی صربستان در این جلسه تبادل نظر شد که این کشور می‌تواند تجارب خود را در اختیار بخش خصوصی ما قرار دهد.

وی افزود: ما بیش از ۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌کنیم و صنایع لبنی قوی داریم که می‌توانیم از تجارب صادراتی صربستان در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این جلسه همچنین در زمینه تولید آفت‌کش‌ها با درجه همزیستی مناسب با محیط زیست و کم‌خطر در ایران که تکنولوژی آن در اختیار صربستان دارد، بحث و تبادل نظر شد.

وی یادآور شد: صربستان تولید کننده ذرت است و آب فراوانی دارد که ما می‌توانیم ذرت را در صربستان به صورت کشت قراردادی خریداری کنیم و در مقابل زعفران، گیاهان دارویی، انواع آبزیان و خشکبار به این کشور صادر کنیم.

خاوازی در پاسخ به سوالی درباره واردات گوشت قرمز از صربستان، تصریح کرد: برنامه‌ای برای واردات انبوه گوشت قرمز از صربستان نداریم و اولویت اول ما دامداران داخلی هستند، به دنبال این هستیم تا یک قیمت مناسب توسط ستاد تنظیم بازار تعیین شود تا بتوانیم با قیمت مناسب دام را از داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید تفاهم نامه‌ها به نحوی تنظیم شود که شرایط تجارت برد-برد و به نفع کشاورزان کشور باشد.

آنا

برچسب ها: هاب منطقه ای ، خاوازی ، وزیر جهاد کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O3l

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هاب منطقه ای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی هاب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است