Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:47:41 GMT

تجهیز بی‌سیم محیط‌بانان به جی‌پی‌اس

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۰۹۶

تجهیز بی‌سیم محیط‌بانان به جی‌پی‌اس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا سرهنگ جمشید محب‌خانی ظهر امروز (۳۰ فروردین ماه) در حاشیه دیدار با خانواده شهید مهدی مجلل و شهید میکائیل هاشمی دو محیط‌بان زنجانی که به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه، سعی شده است محیط‌بانان به تجهیزات مدرن مجهز شوند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، بی‌سیم محیط‌بانان در هفت استان مجهز به جی‌پی‌اس خواهد شد تا با مدیریت درست شرایط را به نفع این قشر تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات، توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور است و حتما محیط‌بانان در حین گشت‌زنی باید جلیقه به تن داشته باشند. همچنین دوره‌های آموزشی برای محیط‌بانان برگزار شده که این موضوع باعث ارتقا مهارت محیط‌بانان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس آمارها فقط ۴۷ درصد از محیط‌بانان مورد نیاز را در اختیار داریم، گفت: البته با اقدامات انجام شده تا ۱۰ سال آینده تعداد زیادی محیط‌بان همه ساله جذب کار می‌شوند؛ هرچند با همین تعداد نیرو نیز، تلاش شده است تا محیط‌زیست کشور را از گزند عده‌ای افراد سودجو در امان نگه داریم و این هشدار را به متخلفان می‌دهم که اجازه دست‌درازی را حتی با دادن خون خود به آنها نخواهیم داد.

مزار محیط بانان زنجان

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: البته معتقدیم هر ایرانی خود یک محیط‌بان است و باید با حفاظت از محیط پیرامون خود شرایطی را فراهم آورد که محیط‌زیست را سالم در اختیار آیندگان قرار دهد. این وظیفه ملی و دینی ما به‌شمار می‌آید و باید به آن توجه کنیم.

سرهنگ محب‌خانی همچنین به شهادت دو محیط‌بان زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: پرونده در حال رسیدگی است و با تاکید رییس محترم قوه قضائیه با سرعت موارد و مراحل رسیدگی و اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی مهدی مجلل محیط بانان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا