Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:48:14 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۱۰۹

پنج رویداد جهان

مخالفت جمهوریخواهان با واکسن نتایج یک پژوهش سراسری در امریکا حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد از پیروان حزب جمهوریخواه مخالف تزریق واکسن کرونا هستند. افزون بر آن، شماری از نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه نیز، محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای مقابله با همه‌گیری کرونا را در تناقض با قانون اساسی و حقوق مدنی این کشور می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تاکنون ۱۳۰ میلیون نفر از شهروندان امریکا دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. به این ترتیب، بیش از ۵۰ درصد از افراد بالغ امریکا دست‌کم با دریافت دوز نخست، واکسینه شده‌اند. ۸۱ درصد از شهروندان بالای ۶۵ سال امریکا دست‌کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از ۶۵ درصد شهروندان این رده سنی برای بار دوم نیز علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.     ---   یادبود قربانیان کرونا در کوران کرونا برگزاری مراسم یادبود نزدیک به ۸۰ هزار قربانی کرونا در آلمان انتقاد برانگیز شد. نمایندگان ارکان حکومتی و ادیان ابراهیمی در آلمان مراسم مشترکی برای یادبود قربانیان کووید۱۹ برگزار کردند. فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در این مراسم از مردم خواست، در این بحران فراگیر همبستگی خود را تقویت کنند. درپی این مراسم شمار قابل توجهی از فعالان شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از اشتاین مایر و مراسم یادبود پرداختند. برخی از کاربران این برنامه را «ریاکارانه» خواندند و از دولت خواستند، مسئولیت «ندانم‌کاری» خود را بپذیرد و «به‌طور جدی» به حل مشکل بپردازد. شماری از کاربران هم نسبت به انتخاب تاریخ برگزاری مراسم انتقاد داشتند و بر این نکته تأکید کردند که آلمان هنوز در میانه موج سوم کرونا قرار دارد.     ---   دردسر دخانیات در نیوزلند دولت نیوزلند در نظر دارد با هدف تحقق آینده‌ای بدون دخانیات تا سال ۲۰۲۵، مصرف دخانیات را برای نسل جدید این کشور ممنوع کند. افزایش سن قانونی مصرف سیگار و همچنین ممنوعیت فروش دخانیات برای متولدین ۲۰۰۴ به بعد از جمله اقداماتی است که دولت نیوزلند در دستور کار دارد. سیگار علت یک چهارم از مرگ بیماران سرطانی در این کشور است.حدود ۵۰۰ هزار نفر در نیوزلند دخانیات مصرف می‌کنند و زنان 30 درصد از مصرف روزانه سیگار را به خود اختصاص می‌دهند.   ---   بازداشت راننده قطار واژگون دومین حادثه ریلی در مصر طی یک ماه گذشته ۱۱ کشته و ۹۸ زخمی برجای گذاشته است. این قطار از قاهره، پایتخت مصر به مقصد منصوره در حرکت بود که چهار واگن آن در مسیر و در نزدیکی ایستگاهی از ریل خارج شد؛ علت این حادثه هنوز معلوم نیست، ولی رئیس جمهوری این کشور دستور بررسی سانحه را داده است. راننده قطار، دستیار او و 8 مأمور ایستگاه در بازداشت هستند.   ---   اعتراض با برس توالت گروه اعتراضی «کاپوتین» در جمهوری چک، خواستار آزادی الکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین از حبس شدند و افزایش سربازان روس در نزدیکی مرز شرقی اوکراین را محکوم کردند. معترضان یک برس توالت طلایی را در یکی از دستان مجسمه برهنه پوتین و در دست دیگرش دستمال توالت قرار دادند. روی این تندیس عبارت «قاتل برهنه» حک شده بود. برس‌های توالت طلایی در کنار علامت ورودی سفارت روسیه در پراگ نیز آویخته شد. برس‌های توالت به‌دنبال انتشار ویدیویی از سوی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه که در آن به همراه متحدانش مالکیت یک قصر مجلل را به پوتین نسبت دادند، به نماد اعتراضات طرفداران ناوالنی تبدیل شد. ناوالنی از ۳۱ مارس(11 فروردین) در اعتراض به آنچه خودداری مقام‌های زندان از تأمین مراقبت‌های پزشکی مناسب برای خود از بابت ابتلا به کمردرد و پادرد خواند، اعتصاب غذا کرد. داشا ناوالنی، دختر 20 ساله آلکسی امروز از مقام‌های روسیه خواست اجازه دهند یک پزشک پدرش را در زندان معاینه کند.                

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اندی گارسیا تا نادال؛ جود بلینگام در کنار ستارگان مشهور جهان در مراسم لوریوس / عکس

هافبک جوان انگلیسی رئال مادرید یک ستاره جهانی است.

طرفداری | جود بلینگام، هافبک جوان و آینده‌دار انگلیسی رئال مادرید، در مراسم جوایز معتبر لوریوس در بخش بهترین پیشرفت سال به افتخاری دیگر دست یافت.

ستاره رئال مادرید در کنار نواک جوکوویچ، رافائل نادال، یوسین بولت و اندی گارسیا، بازیگر سرشناس هالیوود، پس از کسب جایزه پیشرفت سال لوریوس عکس‌هایی به یادگار انداخت. جود بلینگام در حال تبدیل شدن به یکی از درخشان‌ترین ستارگان دنیای فوتبال است. او به تازگی با کسب دستاوردهای چشمگیر، نام خود را در صدر اخبار ورزشی جهان قرار داده است. او در همان فصل اول حضورش در رئال مادرید، جایگاه خودش را به عنوان بازیکنی کلیدی و تاثیرگذار در خط میانی این تیم اسپانیایی تثیبت کرده است.

جود بلینگام پس از دریافت جایزه پیشرفت ورزشی سال در مراسم لوریوس با انتشار تصاویری از ستارگان سینما و دنیای ورزش در اینستاگرام‌اش نوشت:

چه شبی بود! برایم افتخار بزرگی بود که در چنین رویداد معتبر و در کنار بسیاری از قهرمانان ورزشی‌ام شب را بگذرانم و جایزه پیشرفت سال جهان را دریافت کنم. ممنونم!

بلینگام در کنار ستارگان تنیس مانند جوکوویچ و نادال، اسطوره المپیک یوسین بولت و بازیگر افسانه‌ای اندی گارسیا در این مراسم باشکوه حضور داشت. در ادامه نگاهی به تصاویر جود بلینگام در کنار ستارگان مشهور دنیای می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • از اندی گارسیا تا نادال؛ جود بلینگام در کنار ستارگان مشهور جهان در مراسم لوریوس / عکس
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر