Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی اگر افراد جوان یک بار مبتلا به کووید۱۹ شده باشند، تضمینی برای عدم ابتلا به عفونت برای بار دوم نیست.

محققان معتقدند افرادی که یکبار مبتلا به کووید ۱۹ شده اند هنوز هم نیاز به واکسیناسیون دارند.

این مطالعه بین ماه می تا نوامبر سال ۲۰۲۰ بر روی بیش از ۲۳۰۰ سرباز نیروی دریایی آمریکا در رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این مدت، محققان مشاهده کردند حدود ۱۰ درصد از کسانی که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند، مجدداً آلوده شدند، در حالی که در ۵۰ درصد از کسانی که قبلاً آلوده به ویروس نشده بودند، ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ گزارش شد.

محققان تأکید دارند با وجود عفونت قبلی و تولید آنتی بادی، جوانان هنوز هم برای تقویت واکنش‌های ایمنی بدن، جلوگیری از عفونت مجدد و کاهش انتقال بیماری، نیاز به واکسیناسیون دارند.

دکتر «استوارت سیلفون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «با ادامه روند واکسیناسیون، لازم به یادآوری است که با وجود ابتلاء به عفونت کووید ۱۹، افراد جوان می‌توانند مجدداً مبتلا به این بیماری شوند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند. مصونیت با عفونت قبلی تضمین نمی‌شود و واکسیناسیون هنوز برای ایجاد محافظت از پیشگیری در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند لازم است.»

در این مطالعه، محققان دریافتند آنتی بادی‌های خنثی کننده سیستم ایمنی در بین شرکت کنندگان قبلاً مبتلاشده به بیماری (۳۲ درصد) نسبت به افرادی که مجدداً به بیماری مبتلا نشده اند (۸۳ درصد) کمتر مشاهده شد.

مهر/

برچسب ها: کووید 19 ، کرونا ، جوانان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O45

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کووید 19 کرونا جوانان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال