Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی گفت که امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس شده است.

به گزارش ایسنا، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری ناس اظهار کرد: دیپلماسی فعال روشی است که ما بر آن تمرکز کرده‌ایم و این یک گزینه نیست بلکه راهی است که منافع عراق را پیش می‌برد.

وی افزود: وزارت امور خارجه برای پیشبرد ابتکارات جمعی با هدف افزایش امنیت و ثبات منطقه تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصحاف با اشاره به اینکه توازن در سیاست خارجی به عراق اجازه می‌دهد تا برای بازگرداندن نقش برجسته کشور، منافع استراتژیک را پیش ببرد، خاطرنشان کرد: متنوع سازی دروازه‌های اقتصادی عراق از طریق بسیج تلاش‌های سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های ما در خارج از کشور و با پیگیری بخش‌های تخصصی در مرکز وزارت خارجه، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه گیر شدن کرونا در جهان، عراق ثابت کرده است که این یک نقطه جذب، همگرایی و هماهنگی برای مواضع است و افتتاح برخی از سفارتخانه‌های اروپا در بغداد پس از سال‌ها وقفه فعالیت‌شان شاهدی بر ثبات عراق و تعهد دولت در تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک است.

این مقام عراقی همچنین گفت: امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس می‌شود و حضور ما در صحنه باعث ابتکار عمل و تکیه بر منابع قدرت ناب ملی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آن‌ها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است