Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@07:52:21 GMT

رمضان ماه صیام، قیام و توبه برای همه مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۳۴۹

رمضان ماه صیام، قیام و توبه برای همه مسلمانان است

«ماموستا خدایی» امام جمعه بانه، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از لحاظ جایگاه نسبت به سایر ماه ها از اهمیت بیشتر برخوردار است، با استناد به آیه ی شریفه 185 سوره بقره «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُديً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدي‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْه .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...» اظهار داشت: قرآن از برکت ماه رمضان نازل گردیده است که برخی از علما معتقدند به صورت یکپارچه و یکباره بر قلب مبارک پیامبر (ص) نازل شده است و برخی دیگر از علماء هم بر این تاکید دارند به صورت تدریجی و بر اساس اتفاقات روز به وسیله حضرت جبرئیل (ع) بر ایشان نازل شده است.

امام جمعه بانه  تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه طاعت و بندگی خدای متعال است، این ماه در نزد امت اسلامی از جایگاه مهم و ویژه ای از هر لحاظ، بخصوص عبادت و عبودیت برخوردار است و همگی آنها در فرق و مذاهب مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی به صورت واحد و یکپارچه به عبودیت و طاعت از خالق یکتا می پردازند.

ماموستا خدایی در ادامه عنوان کرد: مردم متدین استان کردستان در ماه مبارک رمضان نسبت به انجام فریضه روزه‌داری، این واجب الهی سنگ تمام گذاشته و به «صیام و قیام رمضان» یعنی هنگام روز، به روزه و در هنگام شب به شب زنده داری مشغول می باشند.

امام جمعه بانه در ادامه به اهمیت تدبر در آیات قرآن اشاره کرد و یادآور شد: امت مسلمان باید در آیات قرآن دقت و آن را سرلوحه ی زندگی خود قرار بدهند زیرا اقوام قبل از امت اسلامی که در قرآن کریم آمده است به دلیل عدم اطاعت از نبی زمان خود مورد غضب خداوند قرار گرفته اند و ملتی که طاعت و فرمانبرداری خدا و پیامبر خود را داشته باشد به تعالی می رسد.

ماموستا خدایی با بیان اینکه رمضان ماه توبه و استغفار است، خاطر نشان کرد: در طاعت و بندگی خدا کوشا باشیم و همواره توبه و استغفار خدا را به جای بیاوریم.

امام جمعه بانه در پایان عنوان داشت: امید است به برکت این ماه مبارک رمضان که سرشار از خیر و برکت است، همچون گذشته دو نعمت بزرگ امنیت و سلامتی بر کشور عزیزمان برقرار باشد و این ویروس منحوس کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم هر چه زودتر از میان ملت‌ها بخصوص میان اُمت اسلام از بین برود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان امام جمعه بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899895

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است