Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس اسپانیا اعلام کرد یک شبکه غیرقانونی ساخت و تولید سلاح با استفاده از فناوری چاپگر‌های سه‌بعدی را در جزایر قناری کشف و برچیده است.


به گزارش منابع پلیس، کارگاهی که اقدام به تولید اسلحه برای یک گروه مظنون به داشتن گرایش‌ و تمایلات راست افراطی می‌کرده شناسایی و برچیده شده است.

مقامات پلیس اسپانیا پس از برچیدن این کارگاه سلاح‌های تولید شده توسط این شبکه غیرقانونی را برای نمایش در اختیار رسانه‌ها قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصاویر جدا از انواع مختلف سلاح های سرد و گرم از جمله اسلحه‌های تهاجمی، دو دستگاه چاپگر سه‌بعدی که برای تولید سلاح‌ها از آن استفاده شده، دیده می‌شود.

این عملیات به صورت مشترک توسط پلیس جزیره تنریف و ماموران خزانه‌داری اسپانیا روز چهاردهم سپتامبر سال گذشته در شهر‌های مختلف مجمع‌الجزایر قناری انجام شده است.

جزئیات این عملیات بنا به حکم قاضی مامور رسیدگی به پرونده تاکنون محرمانه مانده بود و پلیس روز یکشنبه ۱۸ آوریل اجازه یافت تا در این خصوص اطلاع‌رسانی کند.

پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای تصریح کرد که چاپگرهای مورد استفاده در این کارگاه تنها ظرف دو دقیقه قادر به طراحی و ساخت سلاح‌های گرم هستند.

مقامات پلیس اعلام کرده‌اند که چنین کارگاهی برای نخستین بار در اسپانیا کشف و برچیده شده و مالک کارگاه نیز به در اختیار داشتن سلاح و مواد منفجره متهم شده است.

در عملیات پلیس اسپانیا که طراحی اولیه آن پس از شناسایی رد یک فروشنده سلاح در اینترنت آغاز شد علاوه بر چاپگر‌های سه ‌بعدی و سلاح‌های گرم ده‌ها دفترچه راهنما برای ساخت مواد منفجره و نیز انجام عملیات تروریستی و چریکی در شهر کشف و ضبط شده است.

متونی حاوی محتوای نژاد‌پرستی و برتری نژاد سفید و نیز جلد یک تپانچه که نشان ارتش آلمان در طول جنگ دوم جهانی روی آن نقش بسته از دیگر وسائل کشف شده در جریان عملیات پلیس اسپانیا در برچیدن کارگاه غیرقانونی تولید سلاح در جزایر قناری بوده است.

در طول این عملیات یک نفر که ظاهرا مالک کارگاه تولید سلاح است دستگیر شده است. منابع پلیس از تولید سلاح با استفاده از فناوری چاپگر‌های سه‌بعدی به عنوان تهدیدی تازه در خصوص قاچاق سلاح در اروپا یاد کرده‌اند.

پلیس اسپانیا در این خصوص به حمله تروریستی اکتبر ۲۰۱۹ در آلمان اشاره کرده که در جریان آن یک کنیسه با استفاده از سلاحی ساخته شده توسط چاپگر سه‌بعدی هدف قرار گرفته بود./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس اسپانیا چاپگر های سه تولید سلاح سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، ظهر شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی است، گفت: آمارها و عملکردها در سال گذشته نشان دهنده این است علی رغم اینکه سرقت جرم اول اولویت دار در استان است، ولی روند آن کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسیدگی به آنها باید جزو دستور کار این شورا در سال جاری قرار گیرد گفت: باید به سلاح و مهمات که موضوع بسیار حائز اهمیتی می‌باشد توجه ویژه شود و مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال جاری باید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری آنها افزود: در این دو حوزه علی رغم تصویب دستورالعمل‌های متفاوت در جلسات سال گذشته، متأسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

وی افزود: باید مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری‌های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان‌های تعیین شده داشته باشیم.

وی در خصوص پایش دوربین‌های تصویری در سطح استان و تأثیر آن بر کنترل جرایم خشن، گفت: تعداد دوربین‌های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضاً برخی جاها هم خلأ وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان‌ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریع‌تر معضلات مربوط به پایش دوربین‌های تصویری به سرانجام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در سال گذشته در جلسات شورای تأمین که با حضور استاندار محترم برگزار شد، وی در خصوص ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی تاکید داشتند و مبالغی را نیز برای این موضوع تأمین کردند، ولی با این تأمین اعتبار، چرا معضل کارگاه‌های ضایعاتی به نتیجه نرسیده است؟

این مقام قضائی به صراحت گفت: کارگاه‌های ضایعاتی باید ساماندهی شوند و با مشخص شدن متولیان امر از سوی دستگاه قضا به جد به این موضوع ورود و روند پیشرفت ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی رصد و پیگیری شود و چنانچه ترک فعلی رخ دهد، مطلع شویم‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ضرورت دارد که طی سه ماه نخست سال جاری، ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی انجام و سایر مشکلات مربوطه در این حوزه به مرور زمان برطرف شود.

کد خبر 6090146

دیگر خبرها

  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین