Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره ملی انرژی (NEA) چین اعلام کرد که این کشور هدف گذاری کرده است که تولید برق خود را از نیروگاه های خورشیدی و بادی از ۹.۷ درصد کل مصرف برق خود در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ برساند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اداره ملی انرژی (NEA) چین در پیش نویس یک قانون اعلام کرد که این کشور هدف گذاری کرده است که تولید برق خود را از نیروگاه های خورشیدی و بادی از 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کل مصرف برق خود در سال 2020 به حدود 11 درصد در سال 2021 برساند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد که این کشور سهم سوخت های غیرفسیلی در مصرف انرژی اولیه را تا سال 2030 به حدود 25 درصد خواهد رساند که بخشی از تعهد وی برای کاهش انتشار کربن این کشور قبل از سال 2030 است.

سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا برای افزایش نیروگاه‌های بادی دریاییاقتصاد چین رشد بی سابقه 18.3 درصد را در سه ماهه اول 2021 ثبت کرد

اداره ملی انرژی چین در پیش نویس این طرح گفت که تولید انرژی خورشیدی و بادی باید طی 5 سال آینده هر ساله افزایش یابد و تا سال 2025 به حدود 16.5 درصد کل استفاده از انرژی برسد.

این اداره همچنین از توسعه دهندگان پروژه های انرژی خورشیدی و بادی خواست تا به کار خود سرعت ببخشند و از دولت ها و شرکت های برق محلی نیز خواست تا تضمین کنند برق تولید شده از این نیروگاه ها به شبکه متصل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین نیروگاه های تجدیدپذیر اخبار چین نیروگاه های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی درصد کل برق خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس