Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:45:52 GMT

مصرف بنزین در استان اصفهان ۱۵.۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۷۱۰۸

مصرف بنزین در استان اصفهان ۱۵.۳ درصد کاهش یافت

حسین صادقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک سال گذشته عوامل مختلفی مانند اجرای طرح مدیریت سوخت، سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف سوخت سی ان جی به کاهش مصرف بنزین منجر شد.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت سی ان جی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در استان اصفهان معادل ۶ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: مصرف این سوخت پاک در سال ۹۹ به ۵۶۱ میلیون و ۸۸۴ هزار متر مکعب رسید درحالیکه در سال ۹۸ حدود ۵۳۰ میلیون متر مکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقیان با اشاره به افزایش تعداد جایگاه های سوخت سی ان جی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تعداد این جایگاه ها از ۱۵۷ واحد در سال ۹۵ به ۱۶۴ واحد در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

وی ادامه داد: تعداد جایگاه های سوخت بنزین و نفت گاز نیز در چهار سال گذشته در استان افزایش یافت بطوریکه از ۲۵۸ واحد در سال ۹۵ به ۲۹۸ واحد در سال ۹۹ رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه مصرف نفت سفید در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ معادل ۳۷.۴۶ و نفت کوره (مازوت) ۲۲.۶۴ درصد کاهش داشت، گفت: در سال گذشته مصرف نفت گاز (گازوییل) در استان معادل ۴.۵۲ درصد افزایش یافت.

صادقیان با اشاره به اینکه نفتکش‌های تحت پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان بطور شبانه‌روزی در حال سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها هستند، اضافه کرد: نفتکش‌های زیر پوشش شرکت شامل یکهزار و ۶۵۸ دستگاه تریلر، ۴۰۹ دستگاه خودروی ۱۰ چرخ و ۵۸ دستگاه خودروی ۶ چرخ است.

وی با تاکید بر اینکه بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های سوخت کلانشهر اصفهان با هدف کاهش آلودگی هوا توزیع می‌شود، اظهار داشت: این سوخت در جایگاه‌های سایر شهرهای بزرگ اطراف اصفهان مانند شاهین‌شهر و فلاورجان نیز توزیع می‌شود.

مصرف سوخت سی ان جی (CNG) از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ در کشور تقریبا ثابت بود اما پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تقاضا برای استفاده از این سوخت پاک به مقدار قابل توجهی افزایش یافت که بیشتر آن خودروهای حمل و نقل عمومی و باری است.

۲۹۸ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۲ میلیون نفر آنها در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها بنزین اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنزین اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بنزین اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اخبار کنکور استان اصفهان سوخت سی ان جی افزایش یافت واحد در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها