Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:46:16 GMT

شکست عظیم ترامپ از دیدگاه «خاویر سولانا»

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۷۴۳۷

شکست عظیم ترامپ از دیدگاه «خاویر سولانا»

مسئول پیشین سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را یک شکست عظیم توصیف کرد.

به گزارش برنا، خاویر سولانا در یادداشتی که منتشر شد، نوشت:

دیپلماسی همیشه تنها راه معقول برای رفع تنش‌های ایران و آمریکا بوده است اما وقتی سیاست خارجی بر جریان‌های عاطفی سوار و تسلیم وسوسه‌های حیله‌گر می‌شود، دستگاه دولتی هوشمند و دقیق به محاق می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، چنین اتفاقی افتاد و در دوران ریاست جمهوری پر سر و صدای دونالد ترامپ نیز تکرار شد. شاید بهترین مثال، تصمیم شتابزده یکجانبه ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران باشد.

این توافقنامه که به طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود، پس از سال‌ها مذاکره طاقت‌فرسا منعقد شد، که ترامپ آن را تنها فقط به عنوان بخشی از استراتژی " فشار حداکثری " متکبرانه و کوته بینانه خود نسبت به ایران، کنار گذاشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاویر سولانا ایران و آمریکا سیاست خارجی ۱۱ سپتامبر ریاست جمهوری هسته ای ایران ۱۱ سپتامبر ایران خاویر سولانا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

 رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است