Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل کانون استان گیلان گفت: تحقق شعار «مامی‌توانیم»، در گرو مانع‌زدایی و تولید محتوای فرهنگی مناسب، نیاز‌مند پشتیبانی و حمایت از نقش‌آفرینان حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این بخشی از سخنان اسفندیارضیائی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در نخستین نشست مجازی با مربیان مسئول این مجموعه در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق منویات رهبری در  شعار سال، یک اولویت است

اسفندیار‌ضیائی طی این نشست که به تبیین و تشریح سیاست‌های کلان کانون طی سال جاری و تشریح روند برگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری اختصاص‌داشت، محور سخنان خود را نام‌گذاری شعال سال از سوی مقام‌معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار‌داد و این مهم را چراغ راه متولیان حوزه فرهنگ و نظام آموزشی کشور دانست.

کانون، پیشقراول عرصه‌ی فرهنگ

ضیائی برهمین اساس، ضرورت پشتیبانی از تولید محتوای مناسب برای مخاطبان را خاطر‌نشان‌‌کرد و با مهم برشمردن مانع‌زدایی فرهنگی گفت: فرآیند فعالیت‌های کانون به عنوان پیش‌قراول حوزه فرهنگ و ورود گسترده به دنیای مجازی، گویای تحولات مثبت، سازنده‌ و مانع‌زدایی در عرصه‌ی فرهنگ است.

تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» در کانون گیلان

وی برهمین اساس، تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» را از برنامه‌های سال جاری کانون گیلان برشمرد و تصویب شیوه‌نامه‌های راه‌گشا و متناظر با بخش‌نامه‌های کشوری و استانی را از اهم اهداف عنوان‌کرد.

تفکر مشارکتی و مشورتی تقویت شود

این مدیر فرهنگی در همین زمینه توضیح‌داد، پرهیز از یکجانبه‌گرایی و نظر‌داشت نقطه‌نظرات سازنده، مهم‌ترین گام در مسیر مانع‌زدایی است و پیگیری سیاست‌ها، خط‌مشی‌های کلان و تقویت کارگروهی و حذف موانع اداری، از برنامه‌هایی است که در دستور‌کار قرار‌خواهد‌گرفت.

ضرورت پیوستگی حلقه‌های نیروی انسانی

او دست‌یابی به این مهم را نیازمند شایسته‌سالاری و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای ارزیابی‌کرد و با ضروری خواندن مدیریت سرمایه های انسانی و ایجاد ارتباط موثر و منسجم همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری گفت: این مهم، نقش ارزنده‌ای در جمع‌گرایی و انسجام زنجیره‌‌های انسانی دارد.

افزایش تعاملات برون سازمانی در دستور کار

دیگر بخش سخنان این مدیر‌فرهنگی به ضرورت ایجاد پل‌های ارتباطی با دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشوری، استانی و شهرستانی اختصاص‌داشت و ضیائی با بیان‌این‌که تعامل با مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، نقش غیر‌قابل انکاری در مانع‌زدایی دارد،گفت: توسعه زیر‌ساخت‌ها، به ویژه در دوران همه گیری ویروس کرونا گویای این نیاز همیشگی و تاکیدی بر  لزوم حرکت مستمر در این مسیر محسوب‌می‌شود.

با مانع‌زدایی «ما می‌توانیم»

مدیر‌کل کانون گیلان ادامه‌داد: پرهیز از تقابل و حرکت در جهت تعامل و نظم‌بخشی به امور، یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و آغاز مانع‌زدایی از خویشتن و مبنا قراردادن دقت و درستی، چشم انداز روشن نظم‌بخشی به امور و محقق‌کننده شعار «ما می‌توانیم» به‌شمار‌می‌رود.

عدالت‌محوری یک رسالت است

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت عدالت‌محوری اشاره و با رسالت ‌برشمردن دست‌یابی به عدالت فرهنگی گفت،  افزون‌بر این، بهره‌مندی سرمایه‌های انسانی کانون از فرصت‌های مناسب اداری و توزیع مناسب درآمد‌ها، دارای اهمیت است و خوشبختانه شاهد تصمیم‌های سازنده  و پیگیری مسئولان کانون استان گیلان در این زمینه‌ هستیم .

پایان‌بخش سخنان این مدیر فرهنگی به حضور خدیجه‌ تقی‌پور در کسوت سرپرست معاونت فرهنگی کانون اختصاص‌داشت و وی با اشاره به تجارب وی ابراز امید‌واری کرد تا روند رو‌به رشد این مجموعه در نظم‌بخشی به امور، برنامه‌ریزی هدف‌مند فرهنگی و بهره‌گیری مناسب از توان‌مندی سرمایه‌های انسانی استمرار‌یابد.

برپایه این گزارش، خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز از سیاست‌های این معاونت در سال 1400 صحبت‌کرد و دست‌یابی به نقطه‌ی مطلوب و عدم توقف در این نقطه را یک اولویت و نقطه‌ی آغازی برای نیل به نقطه‌های اوج دیگر دانست.

تشریح برنامه‌های بیست‌و‌سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون، معرفی الهام‌کمال‌پور به‌عنوان نماینده استانی این  جشنواره و پاسخ‌گویی به پرسش‌های همکاران، پایان بخش نخستین نشست مجازی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1400 به‌شمار‌می‌رفت.