Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج انتخابات چاد نشان داد، "ادریس دبی"، رئیس‌جمهور کهنه‌کار این کشور برای ششمین دوره پیروز شده است. ارتش این کشور نیز اعلام کرد صف شورشیان را که در حال پیشروی در "انجامنا"، پایتخت این کشور بودند، شکست داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دبی ۶۸ ساله که در سال ۱۹۹۰ طی شورش به قدرت رسید، در انتخابات ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) - که توسط رهبران ارشد اپوزیسیون تحریم شده بود- ۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد آرا را به دست آورد.

وی قرار بود برای هوادارنش سخنرانی پیروزی انجام دهد اما "ماهامات زن بادا"، مدیر کارزار او گفت که دبی در عوض به دیدار سربازان چادی در خطوط مرزی رفته است.

زن بادا به خبرنگاران گفت: جناب دبی دوست داشت اینجا باشد تا جشن بگیرد... اما در حال حاضر، ایشان در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی دلاور ماست تا با تروریست‌هایی که سرزمین‌مان را تهدید می‌کنند، بجنگد.

گروه شورشی "جبهه تغییر و توافق در چاد" (FACT)، که در مرز شمالی با لیبی مستقر است، روز انتخابات به یک پایگاه مرزی حمله کرد و بعد صدها کیلومتر به سمت جنوب پیشروی کرد.

این گروه اما اوایل هفته با شکست مواجه شد. سخنگوی ارتش چاد به رویترز اطلاع داد سربازان ارتش روز شنبه در استان کانم، حدوداً ۳۰۰ کیلومتری انجامنا، بیش از ۳۰۰ شورشی را کشته و ۱۵۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند.

به گفته وی، ۵ سرباز دولتی کشته و ۳۶ نفر زخمی شدند.

دبی که مدتی طولانی در شمال کشورش با شورشیان درگیر بوده، به خاطر شیوه مدیریتش بر ثروت ناشی از نفت چاد و سرکوب مخالفان، با نارضایتی فزاینده عموم هم دست و پنجه نرم می‌کند.

آمریکا روز شنبه به تمام کارکنان غیرضروری سفارت خود دستور داد چاد را ترک کنند. دولت انگلیس نیز یک روز قبل‌تر از شهروندان خود خواسته بود این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاد ادریس دبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد