Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،بیماران دیابتی می‌گویند: مدتهاست در آبادان و خرمشهر به دنبال انسولین هستند، اما به هر داروخانه‌ای می روند با نبود این داروی اساسی روبرو می‌شوند.

این بیماران از مشکلاتی که در پی نبود دارو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گلایه دارند و اینکه در وضعیت کنونی کرونا، نیاز به این دارو برای تنظیم قند خون آنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود انسولین آزاد، حتی به صورت بسته ای، اما مساله‌ای است که این بیماران از آن ابراز نارضایتی می‌کنند و می‌گویند: چرا انسولین به صورت آزاد در کشور به راحتی یافت می‌شود، اما در داروخانه‌ها و با نسخه نه.

برخی از انواع انسولین‌ها مدتهاست در هیچ داروخانه‌ای یافته نشده و این سبب تشدید مشکلات بیماران دیابتی شده است.

زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پاسخ به چرایی این مشکل گفت: انسولین یک داروی وارداتی است و ورود آن به کشور کم شده است.

او افزود: در چند ماه گذشته موفق شدیم سهمیه توزیع انسولین در آبادان را از هشت درصد به دوازده درصد افزایش دهیم اما این میزان هم پاسخگوی نیاز بیماران منطقه نیست.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه ها و توزیع این داروی اساسی گفت و خاطر نشان کرد: کمبود یک دارو از مجاری رسمی و مجاز همیشه بازار سیاه آن را رونق می دهد از این رو انسولین نیز مانند سایر داروها در بازار سیاه یافت می شود!

او از ادامه رای زنی ها برای افزایش میزان انسولین موجود در منطقه گفت و اینکه بیماران داروهای خود را از داروخانه های منتخب دریافت کنند.

داروخانه های منتخب آبادان

دکترها خلیلی. زمانی . جوکاری. ظرافت فرد. پورکیانی. داروخانه مادر

خرمشهر

شبانه روزی امام رضا (ع)

شبانه روزی دکتر خسروی

اروندکنار

دکتر شمشیری

شادگان

دکتر امیری. عشیراوی. سلطانی

دارخوین

دکتر عرب

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروی انسولین توزیع داروی انسولین داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد