Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا ۱۰ فرد و دو شرکت را به اتهام ارتباط با کودتای اول فوریه ارتش در میانمار تحریم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی شورای اتحادیه اروپا، شورای اروپا تصمیم گرفت 10 فرد و دو شرکت تحت کنترل ارتش میانمار با نام های شرکت عمومی هولدینگ اقتصادی میانمار و شرکت اقتصادی میانمار با مسئولیت محدود را به ارتباط با کودتای ارتش در میانمار  و کمک به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز پلیس و ارتش تحریم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که تحت این تحریم ها قرار گرفته‌اند همگی مسئول زیرپا گذاشتن دموکراسی و اجرای قانون در میانمار، تصمیمات سرکوب گرانه و نقض شدید حقوق بشر بوده اند. دو شرکت تحریم شده نیز نهادهای بزرگی هستند که در بخش های زیادی از اقتصاد میانمار فعالیت داشته و مالکیت و کنترل آنها در اختیار ارتش میانمار است.

تحریم های اتخاذ شده به طور خاص منافع اقتصادی ارتش میانمار را هدف قرار می دهند. به اعتقاد اتحادیه اروپا ارتش مسئول سرنگونی دولت دموکراتیک برمه بوده و اروپا معتقد است این تحریم ها آسیبی به مردم میانمار وارد نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که دراین باره منتشر کرده معتقد است تصمیم اخیر نشانه عزم و اتحاد اروپا برای محکومیت اقدامات وحشیانه ارتش و با هدف تغییرات تاثیرگذار در رهبری ارتش میانمار اتخاذ شده است. به گفته اتحادیه اروپا تصمیم امروز پیام مشخصی را برای ارتش میانمار ارسال خواهد کرد مبنی بر اینکه " ادامه مسیر کنونی تنها باعث رنج و عذاب بیشتر شده و هرگز مشروعیتی (برای شما) به همراه نخواهد داشت.

اوضاع در میانمار شرایط مناسبی ندارد و کنترل ارتش بر این کشور هر روز بیشتر می شود. برخی گزارش ها از کشته شدن 730 نفر در میانمار از ابتدای کودتا تا کنون خبر می‌دهند. روز شنبه وزارت خارجه تایلند گزارشی مبنی بر تمایل ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار برای شرکت در اجلاس آسه آن منتشر کرد.

در پی آشکار شدن تمایل فرمانده ارتش میانمار به حضور در اجلاس سران آسه آن، میانماری های مخالف کودتا در آن کشور مخالفت خود با شرکت او در این اجلاس را از طریق شبکه های اجتماعی ابراز کردند. برخی از آنها می گفتند که او نماینده مردم میانمار نیست و شماری دیگر این احتمال را که اجلاس آسه آن حکومت نظامیان را تایید کند، به زیر سوال بردند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میانمار اتحادیه اروپا میانمار اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ارتش میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است