Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدینی فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري باب الحوائج مسجد جمعه چالکياسر در ماه مبارک رمضان را تشريح کرد.

«سيد محمد صادق عابديني گیلانی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود در تشریح فعالیت‌های کانون باب الحوائج این شهرستان در ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، بندگی و خضوع در برابر رب العالمین است، ماهی است که می توان دل ها را به یاد خدا صیقل داد و اضطراب‌ها و ناخوشی‌ها را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج مسجد جمعه چالکیاسر افزود: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی است که خداوند بر بندگانش لطف و رحمت دارد و نباید این فرصت ارزشمند را به سادگی از بین برد.


 
وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده است که تجمعات در مساجد به حداقل برسد و بسیاری از برنامه های فرهنگی مردمی اجرا نشود اظهار کرد: اما همت بلند اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد جمعه چالکیاسر به گونه ای است که بتوان در این شرایط سخت برنامه‌هایی تعریف و تدوین شود که طبق رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌های معنوی در روزهای ماه مبارک اجرا شود.

 

وی با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون فرهنگی هنری مسجد جمعه چالکیاسر در بستر فضای مجازی است، گفت: با تجربه‌ای که کانون مسجد در سال گذشته کسب کرده، فضای مجازی بستر مناسبی است که در ایام ماه مبارک رمضان  ایجاد شده است.

 

مسئول کانون‌ فرهنگي هنري باب الحوائج(ع) با بيان اينکه مراسم مذهبی ماه رمضان در اين مسجد برگزار می‌‌شود گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا در ايام ماه مبارک رمضان با رعايت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌‌شود.

 

وی اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان نماز جماعت با رعايت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با استفاده از مهر و سجاده شخصی و قرائت قرآن، دعا و سخنرانی به‌ صورت کوتاه (حداکثر ۹۰ دقيقه) و با فاصله برگزار می‌‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگي هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکياسر تصريح کرد: در طول برگزاری مراسم درب های ورودی برادران و خواهران و پنجره‌های مکان جهت تهويه هوا باز است.

 

وی با اشاره به توزيع بسته‌های معيشتی در قالب کمک‌های مومنانه با کمک اهالی محله و خيرين در ماه رمضان، افزود: به منظور رعايت پروتکل‌های بهداشتی، وضوخانه‌ها و سرويس‌های بهداشتی به طور مرتب ضدعفونی می‌‌شوند.

 

عابديني افزود: تمامی افراد حاضر در مسجد مجهز به ماسک سه لايه بهداشتی هستند و افرادی با علائم مشکوک به بيماری، به دليل رعايت حق الناس از ورود آنان در نماز جماعت جلوگيری می‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج مسجد جمعه چالکیاسر گفت: این کانون در نظر دارد برنامه‌هایی با عناوین تلاوت قرآن، سخنرانی‌ها، بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی مانند  میلاد امام حسن مجتبی (ع)،  لیالی قدر، عید فطر و... را در ایام ماه مبارک رمضان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

 


وی در پایان با اشاره به اینکه در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) این کانون با هماهنگی سه نانوایی محل، نان رایگان بین مردم توزیع می کند، ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها، هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت شهدا، بانیان و خیرین چالکیاسری، در ماه رمضان کمک‌های معیشتی به نیازمندان اهدا می‌کنند.

 

گفتنی است؛ کانون باب الحوائج(ع)چالکیاسر شهرستان لنگرود با 497 عضو در طرح ملی ایران قوی بیش از 15 هزار امتیاز را کسب نموده است.

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: چالکیاسر لنگرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری ماه مبارک رمضان باب الحوائج برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی