Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:15:58 GMT

کاهش اعتیاد نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۴۴۲

کاهش اعتیاد نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان است

«بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش شهروندان نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر، بهبود برنامه‌های کاهش تقاضا را منجر می‌شود و این موارد مهم باید در دستور کار تمامی اعضای این شورا قرار گیرد. 

وی ادامه داد: معتاد متجاهر یک فرد آسیب دیده است که برای تامین هزینه مواد مورد نیاز خود در برخی موارد به زباله‌گردی روی می‌آورد، بنابراین ساماندهی این افراد بیمار باید به گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ کرامت انسانی، زمینه بازگشت دوباره به سمت مواد مخدر ناهموار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مقابله همه جانبه با مواد مخد و اعتیاد نیازمند مدیریت معطوف به نتیجه است که هنوز در سطح ملی نیز یک تصمیم قاطع برای چگونگی ساماندهی معتادان متجاهر اتخاذ نشده است. 

اکرمی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف هماهنگی برون دستگاهی و ارائه برنامه‌های راهگشا برای کاهش گرایش اقشار مختلف به اعتیاد تشکیل شده اما هیچ برنامه مشخصی در سطح ملی به استان‌ها ارائه نشده، بنابراین هر یک از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید به وظیفه ذاتی خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده و برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز برنامه‌های راهگشا ارائه کنند. 

وی تاکید کرد: زنگ خطر اعتیاد برای اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مدت‌هاست به صدا درآمده و برای جلوگیری از گسترش آن و حداقل کاهش ورودی افراد به این آسیب اجتماعی، باید تمهیدات کاربردی اندیشیده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای ایجاد راهبرد موفق در خصوص مقابله با اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی باید یک چشم‌انداز تعریف و آحاد مردم و مسئولان برای دستیابی به آن بسیج شوند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته که بیانگر فعالیت گسترده پلیس در مقابله با این بلای خانمان‌سوز است. 

سرهنگ حسین شمسایی‌فر افزود: در یک ماه گذشته ۵۰۰ نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان مرکزی دستگیر شدند که از این تعداد ۱۰۷ نفر معتاد متجاهر بودند که مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند. 

وی، ارتقای سطح آگاهی و اطلاعاتی عمومی، تقویت روحیه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول، ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان، تشدید برخورد با خرده‌فروشان، شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های مواد و مخدر و مقابله با کشت داخلی خشخاش را از مهمترین برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد. 

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مواد مخدر اراک استان مرکزی مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان