Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:25:21 GMT

رستم قاسمی: شعار ما می توانیم را اجرا کردیم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۰۳۱۹

رستم قاسمی: شعار ما می توانیم را اجرا کردیم

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، «رستم قاسمی» با حضور در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به انگیزه‌های نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد با اشاره به کارنامه خود در زمان جنگ تحمیلی و دوران سازندگی، گفت: من یک کارنامه و یک برنامه دارم. کارنامه من به عنوان یک نیروی بسیجی و عضو سپاه در دفاع مقدس در حوزه اقدامات مهندسی رزمی جنگ بود و پس از پایان جنگ هم بلافاصله برنامه بازسازی و سازندگی در کشور شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بازسازی و سازندگی از این جهت قابل تفکیک است که شهرهای استان‌های آسیب دیده باید بازسازی می‌شدند و برخی دیگر از زیرساخت‌ها هم باید ساخته می‌شد.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تا پیش از انقلاب همه طرح‌های متوسط و بزرگ کشور مانند سدها و پالایشگاه‌ها و آزادراه ها را خارجی ها می‌ساختند، اما معتقد بودیم در کشور این توانمندی  به ویژه در نیروهای مستعدی که در جنگ آموزش دیده و تجربه داشتند، وجود دارد. امام خمینی (ره) هم در شروع بازسازی‌ها جمله ای مبتنی بر این تفکر فرمودند که ما می‌توانیم. در همین راستا نیروهای مهندسی رزمی باید در مسیر بازسازی کشور قرار می‌گرفتند و مهم‌ترین موضوعی که در آن زمان به منظور بازسازی کشور باید مدنظر قرار می گرفت؛ این بود که طلسم «نمی‌شود و نمی‌توانیم» را بشکنیم و فرمایش «ما می‌توانیم» حضرت امام (ره) را به عمل تبدیل کنیم. همین دلیل در همه عرصه‌ها حضور پیدا کردیم. برای مثال سد کرخه ساخته شد و پس از آن صدها سد در کشور ساخته شد و طلسم ساخت سد شکسته شد.

قاسمی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن، مسکن، انرژی و حتی کشاورزی طرح های بزرگ این کشور را در دستور کار قرار داده و اجرا کردیم، گفت: در دوره آبرسانی به شهر تهران دو راهکار برای تامین آب وجود داشت اما آن زمان بسیاری معتقد بودند که دانش فنی این کار و ساخت سازه‌های زیرزمینی و تونل‌ها در کشور وجود ندارد و این دانش را فقط آلمان و اتریش و بعضی کشورهای خاص دارند. ما معتقد بودیم که این کار توسط ایرانی‌ها شدنی است، حتی خیلی از دوستان ما در سپاه هم گفتند که این کار پر ریسک است و اگر به موقع انجام نشود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. ما این کارو شروع کردیم از سد لار طرح آبرسانی برای شرق تهران را شروع کردیم و تونل‌های زیادی زده شد با انتقال آب سد لار مشکل آب آشامیدنی شهر تهران را حل کردیم.

وی ادامه داد: در آن مقطع با وجود کمبود تجهیزات کار انجام شد و پس از این اتفاق دهها طرح آبرسانی به شهرهای مختلف کشور انجام شد و حتی انتقال آب‌روان ها هم ساماندهی شد و این نمونه کارهای بزرگی بود که انجام شد. در حوزه دریا ۳ هزار کیلومتر مرزهای آبی داریم که مزیت ژئوپلیتیکی بسیار مهمی برای کشور است. اما متاسفانه ما بنادر متوسط هم نداشتیم و پس از انقلاب و رفتن شرکتهای سازنده باید این بنادر ایجاد می‌شد. نیاز به بندر بزرگ در عسلویه بود و هیچ کس باور نداشت که این بندر عظیم و چند منظوره در ایران توسط ایرانیان طراحی و ساخته شود که قرارگاه خاتم الانبیا آن را انجام داد و به موقع هم انجام داد. بعد از آن بندر شهید رجایی ساخته شد و به ظرفیت کانتینری کشور اضافه کرد و پس از آن بندر شهید بهشتی در چابهار و شمال کشور ساخته شد.

وزیر پیشین نفت افزود: در حوزه هایی مانند حوزه فولاد، سیمان، مس، آزاد راهها، راه‌آهن و تقریباً در حوزه‌های متعدد زیرساختی ما به عنوان نمونه طرح های بزرگ کشور را ساختیم که بعدها بخش‌خصوصی هم نشان داد که در این زمینه توانمندی دارد و این طلسم اعتماد به داخلی سازی و باور داخلی سازی شکسته شد. استعداد نیروی انسانی که در دنیا جزو کشورهای برتر هستیم؛  ثابت کرد که ما در کشور توانمندی داریم. زیرساخت‌های بسیار مهم و بزرگی در کشور وجود دارد که امروزه به دلیل مشکلات معیشتی برای مردم جاذبه ندارد. کارهای بسیار بزرگی در داخل کشور در حوزه زیرساختی انجام و ما می‌توانیم به توانستن تبدیل شده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بندر شهید رجایی شهر تهران انتخابات ریاست جمهوری امام خمینی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بندر شهید رجایی شهر تهران انتخابات ۱۴۰۰ بندر شهید رجایی شهر تهران انتخابات ریاست جمهوری امام خمینی اخبار کنکور ما می توانیم ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا