Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی، رئیس دادگستری شهرستان زرند برای بررسی راهکار‌ها و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از برخی مدیران در دادگستری دعوت کرد. 

او در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های رهبری مبنی بر انقلاب، حول محور مسائل اقتصادی کشور گفت: سال ها است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به طرق مختلف بحث مشکلات اقتصادی، دغدغه‌ معیشت مردم و رسیدن جامعه به سطحی از رفاه اجتماعی را عنوان می‌فرمایند که این تاکیدات معظم له بر اساس توانمندی‌های درونی کشور است و هر ساله ایشان با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف در عین حال از کاستی‌های موجود هم گلایه می‌کنند و برای برون رفت از این مشکلات راهکار هم بیان می‌فرمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدی افزود: اولین نشست امسال در دادگستری برای بررسی مشکلات و آسیب‌های فراروی تحقق شعار سال است تا با کمک یکدیگر و هم افزایی، بتوانیم این شعار را در شهرستان عملیاتی کنیم.

او بیان کرد: هر چقدر مشکلات اقتصادی مردم، اشتغال جوانان و موانع تولید در حوزه‌های مختلف را حل و فصل کنیم به همان نسبت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

 رییس حوزه‌ی قضایی شهرستان زرند با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برای حمایت از دستگاه اجرایی به منظور  رفع مشکلات مردم در کنار مدیران است، تصریح کرد: متاسفانه روزی نمی‌شود که تعدادی از جوانان برای مشکلات اشتغال به دادگستری مراجعه نکنند، حال آنکه دستگاه قضا وظیفه اش چیز دیگری است.

او سپس به توانمندی‌ها و ثروت‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان زرند در تمام حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری بسیار غنی است؛ اما مهم ترین موضوع و با اهمیت‌ترین ثروت شهرستان، بحث جوانان و نیروی انسانی است که متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و به جای نخبه پروری، بیشتر نخبه سوزی شده است و جوانان بسیار نخبه‌ای داریم که با کم ترین توجه از سوی مدیران قادر هستند کار‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف به سرانجام برسانند.

عالی‌ترین مقام قضائی شهرستان زرند به ضرورت تشکیل خیریه‌ حمایت از نخبگان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این موضوع با مساعدت خیران شهرستان عملیاتی شود.

او به مشکلات بازار هم اشاره کرد و گفت: واقعا بحث کالای قاچاق یکی از بزرگ ترین آفت‌هایی است که جلوی رونق اقتصادی کشور را می‌گیرد و ضمن آنکه دستگاه‌های مرتبط باید با دقت و حساسیت جلوی این معضل را بگیرند و از مردم هم انتظار داریم، بیشتر از کالا‌های داخلی استفاده کنند و از طرفی تولیدکنندگان هم باید کیفیت محصولات خود را مطابق ذائقه‌ مردم بالا ببرند که در این صورت قطعا مشکلات فراروی تولید داخلی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رئیس دادگستری زرند سپس به مشکلات مردم در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: به رغم تلاش‌های قابل قدردانی دستگاه‌های مختلف؛ اما کاستی‌های هم وجود دارد که سبب دلسردی و فرار سرمایه از شهرستان می‌شود که یکی از آن‌ها موضوع فرآیند طولانی مدت در صدور مجوز‌های فعالیت، بروکراسی اداری، نبود اختیار کافی برخی مدیران در شهرستان، کندی برخی کارکنان  ادارات و غیره است که باید دستگاه اجرایی در این زمینه به دنبال رفع مشکلات داخلی خود باشند و هر جا احساس کنند ما به عنوان دستگاه قضا باید ورود کنیم، حتما ما هم کمک خواهیم کرد.

او مدیریت ضعیف در بخش‌هایی از اقتصاد کشور را سبب مشکلات مختلف عنوان کرد و با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی هم گفت: واقعا جای تعجب دارد که به طور مثال پیازی که پارسال  با قیمت بالا به دست مصرف کننده می رسید؛ اما امسال کشاورز مجبور است تا تولید پیاز خود را رایگان عرضه کند. واقعا آیا مسئولان مرتبط جوابگوی خسارت به کشاورز هستند؟ چرا بر امر تولید و میزان مورد نیاز داخلی یک برنامه ریزی دقیق نمی‌شود تا یک کشاورز مجبور نشود حاصل یک سال تلاش خود را با صرف هزینه‌های سنگین در مسیر کاشت داشت و برداشت، بدون هیچ سودی، تباه شده ببیند؟

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال به برخی مشکلات روستا‌ها هم پرداخت و افزود: توجه به روستا‌ها و روستائیان باید جدی‌تر شود و برای عرضه و فروش محصولات روستایی باید یک اتفاق مهم بیفتد و آن هم ایجاد بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی در عرضه و فروش تولیدات روستایی در بخش‌های کشاورزی، تولیدات خانگی و صنایع دستی و غیره با رعایت قواعد بهداشتی است که می‌تواند دست دلالان را از بین تولید کننده و مصرف کننده قطع کند تا هم تولیدکننده به سود منصفانه‌ خود برسد و هم مصرف کننده با قیمت مناسب تر بتواند خریداری کند که نظیر این اتفاق طی چند سال گذشته در قالب جشنواره‌های روستایی اتفاق افتاده بود و رضایت عمومی هم در پی داشت. این یعنی اینکه می توان با یک برنامه ریزی بدون هزینه، کار‌های بزرگی انجام داد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان شعار سال مشکلات اقتصادی شهرستان زرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان زرندی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاواروپاتجمع کردند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است