Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه خرابکاری در نطنز برای این بود که به غربی‌ها بگویند توان غنی سازی ایران کاهش یافته و نیازی نیست با آنها مذاکره کنید، گفت: غنی سازی ۶۰ درصد راهبرد درستی بود که این تلاش رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

قدس آنلاین: علی ربیعی با بیان اینکه حال حاضر به دادن هیچ امتیازی خارج از چارچوب برجام نیستیم، گفت: امکان رفع تحریم ها در نتیجه مذاکرات جاری وجود دارد و انتظار داریم در روند موجود این امر محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم آمریکایی ها می‌توانند به سرعت تحریم ها را بردارند و هم ما می‌توانیم به سرعت این امر را راستی آزمایی کرده و به تعهداتمان برگردیم.

سخنگوی دولت که در نشست خبری برخط به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، اظهار داشت:  شروع غنی سازی ۶۰ درصدی در پاسخ به خرابکاری اخیر و اثبات این واقعیت بود که این اقدامات تروریستی نمی‌تواند توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ما را کند کند.

وی تصریح کرد: غنی سازی ۶۰ درصد می توانست رخ ندهد اگر آمریکا  در مقابل این اقدام شرورانه متحد خود سکوت نمی‌کرد بازگشت به برجام و رفع تحریم ها را تسریع می‌بخشید.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با یادآوری اینکه مانند ساید گامها این اقدام هم در صورت بازگشت دیگر طرفها به تعهداتشان قابل برگشت است، گفت: این اقدمات خلابکارانه می‌خواست علامت دهد که توانایی ایران محدود شه و نیازی نیست با آنها  مذاکره کنید و ما نشان دادیم توانایی ما چقدر است. رژیم صهیونیستی می‌خواست در میان پرسنل و دانشمندان سازمان انرژی اتمی م رعب و وحشت ایجاد کند اما آنها با عتماد به نفس به کارشان ادامه می‌دهند پس این تصمیم یک استراتژی درست بود.

گام به گام مذاکرات وین به اطلاع مسوئلان عالی نظام می‌رسد

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان توافق مرحله ای و گام به گام برای بازگشت آ» ریکا به برجام و اینکه دولت در مذاکره برای احیای برجام نکاه انتخاباتی دارد؟ اظهار داشت: دکتر عراقچی صراحتا اعلام کرد که ما علاقه ای به طرح گام به گام نداریم و سیاست ها همان چیزی است که رهبری فرمودند. اینرا رئیس جمهور هم تاکید کردند و در این زمینه نباید تردید ایجاد کرد. گام به گام مذاکرات هم به اطلاع مسئولان عالی می‌رسد.

ربیعی افزود: دو کارگروه هم تشکیل شده برای تدوین لیست تعهدات. مذاکرات فشرده در همین خصوص ادامه دارد.

هیچ انگیزیه انتخاباتی برای احیای برجام نداریم

وی تاکید کرد: دولت در راه احیای برجام هیچ انگیزه انتخاباتی جز رفع تحریم ها و مشاهده اثر آن بر زندگی میرذم که می‌تواند پیش درآمدی برای حل مسائل ما و تحقق مشارکتحداکثری که مورد تاکید رهبری هم هست ندارد.

وی گفت: ما هیچ تعلق خاطی بجر مشارکت حداکثری و حضور همه سلایق در انتخابات نداریم. کسانی که شائبه غیر از اینرا درنیت دولت مطرح می کنند همانهایی هستند که فکر می کردند برجام از بین می‌رود و شاید بتوانند از این نمد کلاه سیاسی نصیب خود کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: برای حل مشکلات مردم حتی از یک لحظ نباید غفلط کرد. ما نه تنها هیچ امتیاز و حقی را از ملت نخواستیم و در اوج فشارهای ترامپ چنین کاری کردیم بلکه  ما همه فشارها را به جان خریدیم در حالی که  عده ای حاضر نشدند ذره‌ای از اثر تحریم ها بگویند. امروز شکستن تحریم ها مثل شکستن حصر و آزاد سازی آبادان و خرمشهر ضروری است.

برای نخریدن واکسن نه فشاری بوده و نه ما فشار را می‌پذیریم

وی درباره آخرین وضعیت تولید واکسن های ایرانی کرونا و این شایعه ک شرکتهای داخلی برای جلوگیری از واردات واکسن به دولت فشار می‌آوردن هم با تاکید بر اینکه دفاع و حفاضت از جان شهروندان یک اصل بنیادی برای دولت است و خرید واکسن در این قاعده در دستور کار قرار دارد، گفت: اینکه گفته شود شرکتهای ایرانی دولت را تحت فشار گذاشتند که واکسن نخرد درست نیست. ممکن است برخی تمایلی داشتند اما این نبوده که به ما منتقل شود. هیچ تولید کننده داخلی دولت را تحت فشار قرار نداده و دولت هم این فشار را نمی‌پذیرد.

ربیعی خاطرنشن کرد: برای ما جزو اولین کشورهایی بودیم که برای خرید واکسن از کواکس ثبت نام کردیم و منابع ارزی آنرا هم به هر مصیبتی تامین کردیم اما درمرحله انتقال پول بخاطر تحریم ها با مشکل مواجه شدیم و نوبتمان را از دست دادیم و گرنه امروز ۱۶ میلیون دوز واکسن  وارد کشور شده بود.

وی افزود: البته با رایزنی ها مشکل رفع شده و غلی رغم عقب افتادن نوبت ما قرار است واکسن با سرعت بیشتری وارد شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: رئیس جمهور بر این مبنا دستور دادند از همه ظرفیت های ملی برای واردات واکسن استفاده شود. در وزارت خارجه ما بخشی به عنوان دیپلماسی سلامت فعال شده و با کشورهای مختلف تولید کننده واکسن روزانه تماس دارند. ببه خش خصوصی هم گفتیم با از نیمایی می‌تواند واکسن واردک ند و سه شرکت خصوصی هم مجوز واردات گرفتند.

آزاد شدن بخشی از پولهای ایران در عراق برای خرید واکسن

وی اظهار داشت: امروز هم اعلام می‌کنم بخشی ار پولهایمان در عراق را به خرید واکس اختصاص دادیم و دولت عراق اعلام کرد می‌تواند این پول را در اختیارمان قرار دهد و امیدواریم دولت عراق اهتمام بیشتری به  دادن بقیه پولهایمان داشته باشد و اگر اوفک مشکل ایجاد می کند همه کشورها اینرا اعلام کنند تا ما پیگیری کنیم.  

ربیعی خاطرنشان کرد: ما تولید واکسن داخلی را هم مد نظر قرار دادیم و بنا بود در اردیبهشت ماه بخشی از آن  تحویل شود اما موانع زیادی وجود دارد که کار را به تاخیر انداخت.   ولی نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان بهداشت جهانی تایید می کنند که کارهای پاستور و بنیاد برکت رو به چلو و قابل اعتماد است.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت غنی سازی 60 درصد خرابکاری در نطنز مذاکرات وین رفع تحریم ها پول های بلوکه شده ایران طلب ایران از عراق مجوز اوفک خرید واکسن کرونا تولید واکسن کووید ۱۹ رفع تحریم ها سخنگوی دولت غنی سازی ۶۰ خرید واکسن گام به گام سازی ۶۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ایران و افغانستان با بیان اینکه کریدور ریلی خواف ـ هرات، افغانستان را از محاصره خشکی بیرون می‌آورد و به شبکه ریلی ایران متصل می‌کند، گفت: این کریدور علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌هایی‌ که دولت‌های متخاصم برای حذف آن داشتند، مانند بسیاری از موضوعات درگیر تحریم داخلی است.

به گزارش ایسنا، مصطفی رضایی اظهار کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ کریدورها و سهم‌خواهی از کریدورهای منطقه‌ای و ترانزیت بین‌الملل است، کریدور ریلی خواف ـ هرات، کریدوری استراتژیک که افغانستان را از محاصره خشکی بیرون می‌آورد. این تعبیر را هیئت حاکمه افغانسان برای این کریدور به کار می‌برند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این کریدور، افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل می‌شود،‌ گفت: این کریدور گلوگاهی است که می‌تواند تجارت یک‌سویه ایران و افغانستان را که اکنون تنها به صادرات به افغانستان محدود است،‌ به یک تجارت دوسویه تبدیل کند.

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ادامه ادامه داد: این کریدور علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌هایی‌ که دولت‌های متخاصم برای حذف آن داشتند، مانند بسیاری از موضوعات درگیر تحریم داخلی هم است. مشابه کریدرو شلمچه - بصره که سه سال پیش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال آغاز بهره‌برداری بود اما با لغو قرارداد توسط مدیریت راه‌آهن، متوقف شد و الان هم بهره‌برداری از آن متوقف است و چشم‌انداز مثبتی در حوزه ایفای نقش در حمل‌ونقل ترانزیت کالا ندارد.

بیشتر بخوانید راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند

رضایی با بیان اینکه این کریدور هم با مقاومت‌های شدید در مدیریت راه‌آهن مواجه شد، افزود: اما این بار تصمیم وزارت راه و دولت بر این بود که کارهای برون‌مرزی کریدور خواف - هرات توسط کنسرسیوم انجام شود که با موفقیت هم این اتفاق افتاد.

وی درباره اظهارات مسئولان راه‌آهن مبنی‌بر بی‌اطلاعی نسبت به ترانزیت کالا از افغانستان بیان کرد: من به شدت تکذیب می‌کنم که مسئولان راه‌آهن می‌گوید با آنها هماهنگی صورت نگرفته است. به جز مکاتبات متعددی که از جانب دستگاه‌های دولتی با راه‌آهن شده، مورخ ۲۰ فروردین‌ماه نامه‌ای در مکاتبات خود راه‌آهن است که یکی از مدیران کل به معاون بهره‌برداری نوشته که کنسرسیوم بنا به اعلام استانداری خراسان رضوی، قطار وارد کشور می‌کند.

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ادامه داد:‌ یعنی از ۱۰ روز قبل مکاتبات راه‌آهن این را نشان می‌دهد. این مکاتبه داخلی هم به همان دستگاه‌های متولی مرز ارجاع شده‌ است. چطور می‌شود به ادعای راه‌آهن، قطاری بدون هماهنگی وارد کشور شده باشد، مرزبانی و گمرک آن را پذیرش کرده باشند و تنها در انتظار تاییدیه راه‌آهن باشد؟

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه به خاک ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟