Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در تذکر آیین نامه گفت: قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها در مجلس به تصویب رسید. بر اساس این قانون مقرر شد تا ۵ اسفند تحریم‌ها برداشته شود وگرنه ایران اجرای پروتکل‌ الحاقی را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین گفت: مجلس اطلاعی از جزئیات مذاکرات ندارد. خبرهایی به ما رسیده که کلاه گشاد جدیدی به سر کشور گذاشته شده است. تیم مذاکره‌کننده باید در چارچوب مصوبات مجلس مسائل را پیگیری کند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده آمریکایی‌ها تحریم‌ها را چند بخش و اعلام کردند تنها بخشی از تحریم‌ها را برمی‌داریم؛ این بازی جدید آمریکایی‌ها است.

پژمانفر افزود: اروپایی‌ها تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند اما خبرها حاکی از آن است که تیم مذاکره‌کننده دست به دامن اروپایی‌ها شده‌اند. چطور می‌توانید از دولت‌هایی تقاضای واسطه‌گری داشته باشید که امروز تحریم‌های جدیدی علیه ما تصویب کرده‌اند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این سیاست‌ها روی سفره مردم تأثیر داشته باشد. متأسفانه فقر افزایش یافته، سفره مردم کوچکتر شده و مشکلات امنیت غذایی پیدا کرده‌اند که حاصل سیاست‌های غلط دولت است.

وی تأکید کرد: باید روشن شود که تیم مذاکره‌کننده بر سر چه موضوعاتی مذاکره می‌کند. خفت، خواری و ذلتی که مذاکرات برای ملت ایجاد می‌کند، باید روشن شود. متأسفانه مذاکرات زمان ندارد و پایان نمی‌یابد. هر تعهد و مذاکره‌ای را خارج از چارچوب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها محکوم می‌کنیم.

پژمانفر ادامه داد: اگر کسی خارج از چارچوب مصوب مجلس مذاکره کند، باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

در ادامه نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: دولت نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند. مذاکره بدون برداشتن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی معنا ندارد. مذاکره نباید فرسایشی و مرحله‌ای باشد. مجلس پای قانون مصوب ایستاده است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را رصد می‌کند. به دوستان مذاکره‌کننده هم توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانید کاری کنید، مذاکرات را فرسایشی و مرحله‌ای نکنید زیرا مجلس با مذاکرات برخلاف قانون راهبردی مخالف است.

نیکزاد افزود: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که آمریکایی‌ها در وین و هتل حضور نخواهند داشت و هیچ مذاکره‌ مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا نخواهیم داشت اما متأسفانه آمریکایی‌ها در هتل مستقر بودند و این برخلاف اظهارات عراقچی است. به دولت توصیه می‌کنیم قانون را رعایت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خط قرمز ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093628 برچسب‌ها علی نیکزاد برجام مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی نیکزاد برجام مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مذاکره کننده آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد