Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت ملی هشت اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار خراسان شمالی ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در نامه آقای علی‌اصغر مونسان به آقای محمدعلی شجاعی آمده است:
«در اجرای ماده 1 از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال 1382 و مواد 11 و 12 از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال 1384 و مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 1387/11/6 هیئت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «آیین یئفه اوخوماق (مرثیه‌خوانی)» به شماره 2184، «فنون و مهارت کردی‌دوزی» به شماره 2185، «پوشش محلی ترک‌های خراسان شمالی» به شماره 2186، «فنون و مهارت نوغان‌داری، ابریشم‌کشی و ابریشم‌تابی» به شماره 2187، «مهارت پخت نان (چاپادی‌چپاتی) در شهرستان راز و جرگلان (منطقه‌ای به پیشنهاد خراسان شمالی)» به شماره 2188، «آیین کتابخوانی (مقتل‌خوانی) شهر گرمه» به شماره 2189، «آیین کشتی سنتی گورش (منطقه‌ای به پیشنهاد خراسان شمالی)» به شماره 2190، «آیین منادی‌خوانی (مندی‌خوانی) روستای رویین» به شماره 2191، در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس در تاریخ 99/06/17به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابلاغ میراث ناملموس میراث فرهنگی ناملموس خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود