Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@01:03:25 GMT

تزریق هفتگی انسولین ممکن شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۳۳۳

تزریق هفتگی انسولین ممکن شد

نتایج مطالعات نشان می‌دهد درمان هفتگی انسولین جایگزینی مناسب برای تزریق روزانه انسولین بیماران دیابتی است.

با توجه به نتایج دو آزمایش بالینی بین‌المللی، درمان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با انسولین تزریقی هفتگی، ایمن و موثر است.

به نقل از مدیکال نیوز، شروع و پایبندی به درمان با انسولین همچنان یک چالش برای میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از تزریق، ناراحتی و تحمل درمان تزریقی به مانعی در شروع انسولین درمانی و پایبندی به آن محسوب می‌شود.

اثربخشی و درمان مداوم با انسولین نیز به عوامل دیگر از جمله دقت دوزها، زمان و اهداف شاخص قندخون بستگی دارد. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معتقدند که کاهش دفعات تجویز درمان با پیشرفت تزریق انسولین هفتگی که در این آزمایش‌های فاز ۲ استفاده می‌شود، ممکن است عدم علاقه شروع درمان انسولین را کاهش دهد و پیوستگی طولانی‌مدت، کنترل گلوکز و در نهایت حال بیمار را بهبود می‌بخشد.

ایلدیکو لینگ وی، استاد طب داخلی و علوم جمعیت و داده از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت‌وسترن اظهار کرد: «انسولین  که از ۱۰۰ سال قبل بنیان درمان دیابت است، یک عامل موثر در کاهش گلوکز است و در صورت استفاده در دوز مناسب بی‌خطر است. درمان انسولین دشوار است و به تزریق مکرر نیاز دارد و همچنان یک لکه خاص را به همراه دارد. ایجاد انسولین موثر و ایمن هفتگی پیشرفت بزرگی در این زمینه است.»

لینگ وی، مشاور شرکت دارویی نوو نوردیسک دانمارک و محقق اصلی یکی از مطالعات است که در آن ۲۰۵ بیمار از هفت کشور (آمریکا، کرواسی، آلمان، مجارستان، لهستان، اسلواکی و اسپانیا) حضور داشتند. کارآزمایی بالینی شامل یک دوره غربالگری دو هفته‌ای، ۱۶ هفته درمان و یک پیگیری پنج هفته‌ای برای ارزیابی سه روش مختلف برای تنظیم و بهینه‌سازی دوز انسولین و تعیین اینکه کدام یک بهترین تعادل را بین کاهش موثر گلوکز و اتفاقات ناشی از کاهش آن را ارائه می‌دهد.

وی همچنین محقق مطالعه دوم با ۱۵۴ بیمار از پنج کشور (ایالات متحده، کانادا، جمهوری چک، آلمان و ایتالیا) است. این آزمایش همان بازه زمانی ۲۳ هفته‌ای را دنبال کرد و جنبه‌های عملی استفاده از انسولین و همچنین بهترین روش‌های انتقال از رژیم روزانه به تزریق‌های هفتگی انسولین را ارزیابی کرد. محققان تشخیص دادند که شروع با دوز اول بالاتر که بارگیری دوز نامیده می‌شود به بیماران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به هدف گلوکز مطلوب خود برسند.

این دو مطالعه به عنوان چهارچوبی برای یک برنامه آزمایش بالینی بزرگ فاز ۳ است که در حال حاضر در این دانشگاه و سایر بخش‌ها در حال انجام است.

لینگ وی می‌گوید: «انسولین هفتگی یک تغییردهنده است که باعث کاهش بار درمان بیماران می‌شود و در عین حال میزان انطباق را نیز بهبود می‌بخشد. این روش درمانی همچنین باعث کاهش زحمت افرادی می‌شود که از بیماران دیابتی نیاز به انسولین مراقبت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، افرادی که در مراکز مراقبت طولانی‌مدت زندگی می‌کنند و افرادی که دارای مشکلات حافظه هستند. تزریق انسولین یک‌بار در هفته  باعث تسهیل در درمان و کاهش بار ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت می‌شود.»

نتایج این تحقیق به‌صورت آنلاین در Diabetes Care منتشرشده است./ ایسنا 

چند قدم تا تعبیر رویای تزریق هفتگی انسولین        

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای بار دومین تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بابیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

کد خبر 6088421

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی