Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:16:02 GMT

زمان برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری تعویق نمی افتد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۲۵۶۳

زمان برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری تعویق نمی افتد

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای اعلام کرد آزمون ارتقاء دستیاری در موعد مقرر و در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود؛ زیرا در صورت تاخیر در برگزاری این آزمون، آسیب زیادی به آموزش پزشکی وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در نامه‌ای معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص استعلام زمان برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه اعلام کرد: آزمون‌های ارتقاء دستیاری و گواهینامه در موعد مقرر و در تاریخ های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه یادآور شده است که با توجه به اهمیت کلیدی حفظ کیفیت نظام آموزشی، محافظت از ترتیب بهم پیوسته ارزشیابی های آموزش بالینی: ارتقاء/ گواهینامه و دانشنامه، موضوع بسیار ضروری ورود بهنگام فارغ التحصیلان بالینی به نظام سلامت و ارائه خدمات بالینی به ویژه در شرایط بحرانی کنونی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی اضافه کرد: هر گونه تاخیر در مجموعه آزمون های ارتقاء/ گواهینامه و دانشنامه منجر به آسیب جبران ناپذیر به ارائه خدمت در نظام سلامت، مراکز آموزشی درمانی و سایر بیمارستان های کشور و همچنین اختلال جدی در چرخه آموزش آکادمیک و بالینی دستیاران و تامین اعضای هیات علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حق دوست تاکید کرد: با توجه به بررسی کلیه جوانب از جمله موارد پیش‌گفت و اخذ مشورت های لازم تاکید می شود آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه در تاریخ های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت سراسری و براساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون ارتقای دستیاری معاون آموزشی وزارت بهداشت آزمون ارتقاء دستیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، از تدبیر وزارت بهداشت برای جذب دستیاران در رشته های مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: در آزمون های سال گذشته در برخی از رشته های تخصصی همچون طب اورژانس، بیهوشی و طب اطفال داوطلبین کمتری تمایل به حضور داشتند و بعضا صندلی این رشته ها خالی بود. در سال گذشته، تمهیداتی انجام شد که تا حدودی این ظرفیت ها پر شوند.

وی افزود: امسال با تصویب آیین نامه بورس بر اساس اعلام نیاز دانشگاه ها در چند رشته تخصصی که مورد نیاز کشور هستند سهمیه بورس خواهیم داشت. این سهمیه علاوه بر سهمیه آزاد به صورت بورس اعلام خواهد شد تا در مناطق محروم و در رشته هایی که متقاضی کمتری دارند، بتوانیم دستیار جذب کنیم.

باقری فرد، سپس به جزییات بورس اشاره کرد و گفت: مبلغ بورس به گونه ای است تا برای دستیاران خصوصا آنهایی که به صورت بومی جذب می شوند، ایجاد انگیزه کند. به عبارت دیگر دستیاران بورس، حداقل یک حقوق پزشک عمومی را نیز علاوه بر حقوق دستیاری دریافت خواهند کرد.

وی تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امیدواریم که با تغییراتی که در برنامه دستیاری ایجاد کردیم (افزایش دستمزد دستیاران و کاهش شیفت های کاری) باعث شود که امسال تعداد بیشتری از دستیاران را پذیرش کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تاکید کرد: در رشته های مورد نیاز در دانشگاه های خاص و در مناطق محروم علاوه بر اینکه دستیاران به صورت معمول پذیرش می شوند به صورت بورسیه نیز پذیرش خواهند شد تا هزینه بهتری نسبت به سایر دستیاران دریافت کنند و به نوعی بورسیه دانشگاه ها در استان ها خواهند شد.

کد خبر 6099868

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان