Web Analytics Made Easy - Statcounter

شتاب‌دهنده‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، فراخوانی در زمینه جذب ایده‌ها و استارتاپ‌های فین‌‌تک در حوزه بورس، بانک و بیمه منتشر کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک شتاب‌دهنده به عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های مستقر در پارک علم و‌ فناوری دانشگاه شهید بهشتی برای توسعه بازارهای مالی کشور، اکوسیستمی فراهم آورده است تا استارت‌آپ‌ها، منتورها و مشاوران، شرکت‌های بزرگ و تخصصی و سرمایه‌گذاران گرد هم آیند تا با هم‌افزایی و مشارکت در این اکوسیستم، فضای مناسبی برای رشد و توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها فراهم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شتاب‌دهنده، نخستین فراخوان جذب ایده‌ها و استارتاپ‌های فین‌‌تک در حوزه بورس، بانک و بیمه خود را اعلام کرده و علاقه‌مندان تا 15 اردیبهشت 1400 مهلت دارند تا طرح‌های خود را ارسال نمایند؛ این شتاب‌دهنده در اکوسیستم حمایتی خود فضای فیزیکی کاری، سرمایه اولیه، مشاوره کسب و کار، همکاری و مدیریت تیم‌ها، تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری نهایی براساس مدل‌های رایج نحوه جبران خدمات را به شرکت‌های استارتاپ ارائه می‌دهد .

مراحل پیش‌شتاب‌دهی،شتاب‌دهی و پساشتاب‌دهی این شتاب‌دهنده مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شامل موارد زیر می‌شود:

ثبت درخواست پذیرشبررسی طرح‌ها توسط کمیته‌های ارزیابمصاحبه حضوری و آغاز پیش‌شتاب‌دهی (تخصیص فضای کاری، مشاوره و منتورینگ)فرایند شتاب‌دهی (تخصیص سرمایه اولیه، کمک به مدیریت طرح، تیم‌سازی، کسب مجوزهای اولیه، دسترسی به APIهای بازارهای مالی، محصول اولیه)فرایند پساشتاب‌دهی(معرفی محصول به شرکت‌های زیرمجموعه و شرکای تجاری، ثبت شرکت  و تسهیم سهام، تبلیغات و پشتیبانی محصول)تجاری‌سازی (کمک به رشد و توسعه شرکت، ساختارسازی، امور مالی و حسابداری، امور حقوقی)

حوزه اصلی این شتاب‌دهنده، بورس، بانک و بیمه است و با استارتاپ‌های حوزه فین‌تک در بخش‌های وام دادن، بانکداری، مشاوره مالی، امور بیمه، سرمایه‌گذاری، خدمات پرداخت، تسهیل معاملات در بازار سرمایه، انتقال پول و ارزهای رمزگذاری شده  فعالیت می‌کند؛ کارگزاری‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، صرافی، لیزینگ، مشاوره سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و سبدگردانی  از جمله صنایع مختلف مالی هستند که با این شتاب‌دهنده همکاری می‌کنند .

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود خدمات در بخش‌های مالی یعنی فین‌تک‌ها، منجر به بهبود کیفیت این نوع خدمات در کشورهای مختلف شده است؛ این فناوری‌ها می توانند نقش بسیار مهمی در بازارهای مالی و پولی ایفا کنند؛ فین‌تک‌ها در حوزه‌های مختلفی چون وام دادن، بانکداری، مشاوره مالی، امور بیمه، سرمایه‌گذاری، خدمات پرداخت، تسهیل معاملات در بازار سرمایه، انتقال پول و ارزهای رمزگذاری شده کاربرد دارند. حوزه‌های توسعه فین‌تک وابسته به جغرافیا بوده و در هر کشور براساس قوانین و مقررات متفاوت است.

در ایران حوزه فناوری‌های نوین مالی هم مانند سایر حوزه‌های خدماتی نیازمند توجه است چراکه راه نرفته زیادی باقی است و عدم توسعه این بخش، تبعات گسترده‌ای برای توسعه سایر کسب و کارها دارد. بهبود خدمات مالی در حقیقت عامل ارتقای خدمات سایر کسب‌و‌کارها اســـت لذا بهره‌مندی از فین‌تک‌ها نه تنها برای خود صنعت مالی مفید است بلکه باعث هم‌افزایی سایر صنایع با دنیای مجازی خواهد بود.

همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با هلال احمر برای غربالگری دقیق‌ترورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کاغذ ایرانی/ عرضه لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شتاب دهنده سرمایه گذاری شتاب دهی فین تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد