Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@18:16:58 GMT

علائم آلرژی‌های بهار، نشانه ابتلا به کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۲۹۷۸

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد با اشاره به بروز آلرژی‌های فصلی در برخی افراد در فصل بهار، اظهار کرد: در شرایط شیوع گسترده کرونا، مردم نباید علائم آلرژی‌های معمولی هر سال را علامت بروز آلرژی بدانند مگر اینکه مطمئن شوند که به کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر هر فردی دچار علائم آلرژی مانند عطسه‌های فراوان، آبریزش بینی یا قرمزی چشم شد باید فرض اول را ابتلا به کرونا بگیرد و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: افرادی که احساس می‌کنند دچار سرماخوردگی مانند خستگی بدن، بی‌حالی زیاد، بی‌اشتهایی مداوم و یا عطسه شده‌اند، فکر نکنند که این موارد، علائم آلرژی‌های فصلی هستند؛ در این شرایط، هر علامتی کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی افزود: انتظار می‌رود همه افراد در صورت مشاهده کوچکترین علائمی به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

شاکری‌نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در بیمارستان‌ها این است که فردی که از قبل دچار تنگی نفس یا آلرژی معمولی است، با بروز این علائم به موقع به بیمارستان مراجعه نمی‌کند و سپس با درگیری ۴۰ تا ۵۰ درصدی ریه به بیمارستان مراجعه می‌کند.

وی گفت: با توجه به خوی تهاجمی این ویروس جهش‌یافته، در صورت مراجعه دیرهنگام تا بخواهیم پروتکل‌های درمانی را اجرا کنیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد ریه درگیر می‌شود و در نتیجه درمان مشکل می‌شود و خطر مرگ و میر افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلرژی فصل بهار کرونا ویروس علائم آلرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم