Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تعجب از سخنان برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون مصوبات هیات عالی نظارت گفت: آنچه در مجلس تصویب می‌شود، باید غیر مغایر و مطابق با سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم  گفت: فعالیت هیات عالی نظارت مجمع بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی است که در آنجا تصریح شده است سیاست‌های کلان نظام توسط رهبر معظم انقلاب و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام به سه قوه ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنا بر بند دوم این اصل، رهبر انقلاب حق دارند بر اجرای این سیاست‌ها نظارت کنند و در همین بند تصریح شده که ایشان می‌تواند این نظارت را به شخص دیگری واگذار کند. این وظیفه با تفویض مقام معظم رهبری بر عهده هیئت عالی نظارت مجمع قرار گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تعجب از سخنان برخی نمایندگان مجلس درباره انجام وظیفه هیئت عالی نظارت افزود: آنچه در مجلس تصویب می‌شود، باید هم غیرمغایر و هم مطابق با سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد و هیات عالی نظارت وظیفه دارد بر اساس سیاست‌های ابلاغی، مغایرت و یا عدم مغایرت مصوبات را بررسی کند و نظر خود را به شورای نگهبان منعکس نماید. به عبارتی هیات عالی نظارت مجمع، مصوباتش را بر اساس قانون اساسی و به نیابت از مقام معظم رهبری از طریق شورای نگهبان ابلاغ می‌کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم به موضوع بررسی مصوبه مجلس در خصوص اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در هیات عالی نظارت اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم که مجلس محترم یک قانون جامع را برای انتخابات براساس سیاست های کلی انتخابات اعم از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب کند که هم مشکل مردم و نامزدها و هم مشکلات مجریان و ناظران انتخابات که در طول ادوار گذشته شاهد بودیم، برطرف شود.

وی یادآورشد: مصوبه اخیر مجلس در هیات عالی نظارت از باب مغایرت با سیاست‌های کلی نظام بررسی شد. اعضای هیات عالی ایراداتی را به مصوبه مجلس گرفته بودند که مشخص شد همچنان رفع نشده است. هیات عالی نظارت هم در عمل به وظایف قانونی خود، ایرادات را به شورای نگهبان ابلاغ کرده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مقام معظم رهبری هیات عالی نظارت سیاست های کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش